
A keresési trendeket elemezve arra a következtetésre lehet jutni, hogy az emberek sokkal inkább a technológiai, semmint életmódbeli megoldásokban látják a kiutat. A kályhavásárlás, napelem beruházás iránt drasztikusan megnőtt a kereslet, amit a cégek nem fognak tudni kiszolgálni ilyen rövid időn belül. Ebből arra a következtetésre lehet jutni, hogy az érintett lakosság nagy része még nem készült fel az életmódváltásra.
Vizsgáljuk meg a keresési trendek alakulását!
Az alapján, hogy az emberek mire keresnek rá és hányszor a Google keresőjében, következtetni lehet arra, hogy milyen megoldásokkal szeretnének élni. Erre kiválóan alkalmas a Google Trends nevű eszköz, mely a keresési volumenek egymáshoz viszonyított százalékos arányát mutatja meg egy adott időintervallumban.
Az alábbi kifejezések tipikusan olyan kulcsszavak, amelyekre a jelenlegi helyzetben gyakrabban keresnek rá az emberek. Hiszen, valamilyen formában összefüggenek az energiafogyasztással.
- Napelem
- Kályha
- Zuhanyzás
- Tusolás
- Mosogatás
- Gyertyafény
- Töltő fogyasztása
- Mosógép fogyasztása
- Bojler fogyasztása
- TV fogyasztása
A vizsgálat szerint a „napelem”, „kályha” és „kandalló” szavak keresési mennyiségét elemezve egyértelműen kitűnik, hogy az utóbbi 12 hónapban a mostani időszakban volt a legnagyobb keresések száma, ahogy ezt az alábbi ábra is szemlélteti.
![]() |
Ha azt vizsgáljuk, hogy a különféle készülékek fogyasztásával kapcsolatban hogyan alakultak a keresési trendek, akkor látni fogjuk, hogy szinte kivétel nélkül megugrott az érdeklődés a téma iránt. Átlagban körülbelül 10-szeres érdeklődés van a „töltő fogyasztása”, „mosógép fogyasztása”, „bojler fogyasztása”, „TV fogyasztása” kifejezésekre.
![]() |
Ammenyiben azt próbáljuk meg elemezni, hogy az életmódváltással kapcsolatos energiaspóroló megoldások iránt mekkora volt az érdeklődés, akkor látni fogjuk, hogy általában még alacsonyabb is volt a keresési mennyiség a „tusolás”, „zuhanyzás”, „gyertyafény”, „mosogatás” kifejezésekre, mint az elmúlt év korábbi részein.
![]() |
Következtetés
Az alábbi következtetéseket vonhatjuk le:
- A lakosság egyértelműen tájékozódni szeretne, érdeklődik a készülékek fogyasztása felől
- Az emberek a technológiai megoldásokkal kapcsolatos lehetőségek iránt jobban érdeklődnek, mint az életmódváltással kapcsolatos megoldások iránt
- Az emberek még jó eséllyel nem készültek fel arra, hogy az életmódjukat érinteni fogja ez a változás, hiszen a legtöbben nem tudnak gyorsan napelemet és kandallót szerezni a túlkereslet és financiális problémák miatt
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!