A Cisco tanulmánya 16 iparág vizsgálata alapján arra a következtetésre jutott, hogy 2015-ben a cégek csupán az elérhető digitális érték (Digital Value at Stake) 20 százalékát tudták realizálni. A digitális értéket a kutatók két fő szempont alapján mérték: a digitális beruházások és innovációk által generált új bevételi források és megtakarítások, valamint a digitális képességeiket versenyelőnnyé alakító iparági szereplők értékének változása.
A "Where to Begin Your Journey to Digital Value in the Private Sector" című jelentésben 16 iparágból, több mint 350 digitális esettanulmányról olvasható elemzés. Ezekből kirajzolódik, hogy az elkövetkezendő évtizedben a 16 ágazat közül hat – gyártás, pénzügyi szolgáltatások, kiskereskedelem, távközlés, egészségügy, és olaj- és gázkitermelés – adja majd a teljes potenciális digitális érték háromnegyedét. Az olyan vezető digitális vállalatok, mint az Apple, az Uber, vagy a Tesla, sokkal hatékonyabban képesek a vásárlók számára értéket nyújtani, mert nyitottak az új üzleti modellek kialakítására.
Hűség és forgalom
A kiskereskedelemben digitális beruházásokkal növelhető a vásárlói hűség és a forgalom, és így a kereskedők felvehetik a versenyt a csak online felületeken működő versenytársaikkal. A kereskedelemben csupán a jobb adatelemzési módszerek 285 milliárd dollár lehetőséget rejtenek, ugyanakkor a Cisco becslése szerint a szektor a potenciális digitális érték csupán 15 százalékát realizálta 2015-ben.
Minden iparágra igaz, hogy olyan digitális üzleti megoldások segítségével állíthatják elő a legnagyobb értéket, amelyek IT intenzívek (informatikai alapú termékek vagy szolgáltatások), és képesek megteremteni az informatika (IT) és az üzemeltetés (operational technology - OT) közötti hatékony együttműködést.
Kiberbiztonság
A digitális vállalkozások számára a kiberbiztonság kulcskérdés, és a sikeres kiberbiztonsági stratégiák 5,3 billió dolláros értéket jelenthetnek a privát szektorban a következő évtized során. Ennek az értéknek a 68%-a akkor realizálható, ha a vállalatok hatékonyan képesek integrálni a kiberbiztonságot digitális megoldásaikba. Miközben az olyan fogyasztói technológiák (B2C), mint a testen viselhető eszközök, jelentős digitális értéket teremtenek, ugyanakkor a B2B világban a felhasználó központú digitális munkahelyi megoldások, pl. a mobilitás, vagy a videókonferencia, is jelentősen növelik a vállalkozások képességét a gyorsabb és hatékonyabb innovációra.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!