A Z generáció megint feladja a leckét a munkáltatóknak, nehéz lesz megfelelni

A Z generáció megint feladja a leckét a munkáltatóknak, nehéz lesz megfelelni
A millennium és Z generáció reakciója a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos változásokra átalakíthatja a munkahelyekkel kapcsolatos elvárásokat.

 

  • Nagyobb hatással lehet a kényszerű home office időszak a jövőnkre, mint gondolnánk
  • A fiatalabb generációt már nehéz lesz „bekényszeríteni” napi 8–10 órában egy irodába

 

A millennium és a Z generáció, vagyis a 18–30 éves korosztály számára nem hatott az újdonság erejével a home office-ban való dolgozás, azonban ők már egyértelműen úgy gondolják, hogy a jövőben kevesebbet időt töltenek majd munkával és többet a családjukkal, barátaikkal – mutat rá Szirtes Hajnalka szervezetpszichológus, a magyarországi Covid-19 munkaerőpiaci tanulmány szerzője.

„Ami a jövő munkavállalóit, azaz a Z generációt illeti, ők már a tech age szülöttei. Ők azok, akik már az anyatejjel a gyorsaságot, hatékonyságot és multifunkciót szívták magukba. Az információkat 0–24-ben igénylik, az e-mailjeiket legalább három-négy eszközön tudják egyszerre megnézni, hiszen minden perc számít, minden perc előnyhöz juttat. A történéseket azonnal rögzítik, megosztják, a főnöknek akár éjfélkor is válaszolnak. Az okoseszközök pedig egyre több feladat ellátására teszik képessé a használóikat. Most pedig, hogy a munkaadók számára is bebizonyosodott, hogy az otthonról dolgozás nem egyenlő a lazsálással, sőt, a kutatás adatai alapján hajlamosak vagyunk többet dolgozni home office-ban, már biztos, hogy szinte lehetetlen lesz ezt a két generációt napi 8-10 órára bekényszeríteni az irodába. Azt gondolom, hogy azok a munkaadók járnak jobban, akik elfogadják ezt, és megpróbálnak a leggyorsabban adaptálódni, a cég munkakultúrájának részévé tenni a home office-t és a bizalmat, nemcsak a 2. hullámra készülve, hanem fundamentálisan átalakítva a működésüket” – teszi hozzá a kutatás eredményeihez Szirtes.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!