A Publicis Groupe Hungary kezdeményezésére története során először végezte el felmérését Magyarországon és közölt hazai eredményeket a világ egyik legnagyobb, fogyasztói szokásokat feltérképező kutatócége, a GWI. A kutatás 2021. harmadik negyedévében, kétezer 16 és 64 év közötti magyar internetfelhasználó megkérdezésével készült és olyan területeken elemzi a vásárlói szokásokat, mint például az e-kereskedelem, a digitalizált egészségügyi szolgáltatások, a közösségi média, a számítógépes játékok vagy a COVID-19 hatásai. A GWI megkérdezte a kutatásban résztvevőket, mely egészségügyi problémákra keresnek leginkább applikációs és digitális megoldást, illetve négy generációs kategóriában vizsgálták a felhasználói magatartásokat is.
A felmérésből kiderül, hogy egyre nagyobb a hajlandóság az egészségügyi applikációk használatára, viszont a digitális megoldások alkalmazása jelentős különbségeket mutat az egyes generációk között. Az idősebbek - akiknek általában nagyobb arányban van állandó betegsége, vagy állandó gyógyszerszedési rutinja - nagyobb arányban használják az e-receptet, az online orvosi időpontfoglalási rendszereket és az újabb orvostechnikai eszközöket, mint például a vércukorszint- vagy a vérnyomásmérőt. A fiatalabb generáció viszont első sorban arra használja a digitális megoldásokat, hogy diagnosztikát állítson fel: a megkérdezettek harmada válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy keresett-e rá online betegségek tüneteire az elmúlt hat hónapban. Mivel a felhasználók egyre szélesebb köre igényli hogy online, gyorsan elérhető információhoz jusson egészségi állapotával kapcsolatban, egyre több magán egészségügyi intézmény és gyógyszercég ismeri fel a hatékony, pontos és megbízható tájékoztatás fontosságát az interneten keresztül.
A másik nagy generációs különbség az egészségügyi mobilappok használatában jelent meg, míg az idősebbek csupán 10%-a, a Z-generációnak több mint negyede használ rendszeresen appot az egészségi és fizikai állapotának nyomon követésére. “Mivel folyamatosan nő felhasználók hajlandósága, hogy alkalmazásokat használjanak az egyes egészségügyi vagy mozgáshoz kapcsolódó adatok rögzítésére, egyre több magyar fejlesztés jelenik meg a piacon, hogy kiszolgálja ezt az igényt” - emelte ki Major Helga, a Publicis Groupe Hungary média igazgatója.
A felmérés során azt is vizsgálták, milyen egészségügyi témakörök vizsgálatához lennének hajlandóak mobilapplikációt használni a felhasználók. A válaszokból az derül ki, hogy míg a megkérdezettek csupán 20 %-a követné nyomon a COVID tüneteket app segítségével, a válaszadók több mint fele használna ilyen alkalmazást vérnyomásellenőrzésre, de népszerű válasz volt még a vércukorszint mérése, a szívproblémák ellenőrzése és az allergiás tünetek vizsgálata is.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!