A Világkupáért selejteznek a magyar gamerek

A Világkupáért selejteznek a magyar gamerek
A Rainbow 6 legtehetségesebb hazai szerelmesei azért küzdenek, hogy ott legyenek a 20 csapatos világversenyen jövő nyáron.

A magyar gamerek izgatottan várhatják 2021 nyarát. Legalábbis azok, akik a Tom Clancy-féle Rainbow 6-en nőttek fel. A taktikai játékot kifejlesztő Ubisoft ugyanis bejelentette egy videókonferencián, hogy jövő nyáron megrendezik a Rainbow 6 World Cupot, vagyis a Rainbow 6 Világkupát. Az eseményen nemzeti válogatottak fognak részt venni, és ugyan az online fogadóirodák még nem teszik fel a kínálatukba ezeket a meccseket, de akár ez az idő is eljöhet.

A selejtezőkben kezdenek a magyarok

Nekünk magyaroknak komoly izgalmakat tartogat a verseny, ugyanis a 20 csapatos mezőnyben azon hat ország között leszünk, melynek selejteznie kell a kijutásért. Igen, itt gamer válogatottak fogják összemérni az erejüket: hat ország nemzeti csapata küzd a kvalifikációért, míg a fejlettebb gamer kultúrával rendelkezők közvetlenül, selejtezők nélkül jutnak ki a Vk-ra. A válogatottakba az egyes országok öt főt delegálhatnak, a játékosokat nemzeti bizottságok fogják kiválasztani. Az egész folyamatot természetesen a Magyar E-sport Szövetség fogja felügyelni.

A selejtezőket online is lehet követni, a Rainbow 6: Siege Twitch-csatonája fogja közvetíteni őket, magyar nyelven.

Érik a magyar e-sport

„Megtiszteltetés, hogy Magyarország is azon országok között van, akik részt vehetnek az első Rainbow 6 World Cup selejtezőjén. Ez megerősít bennünket abban, hogy az Esport1-gyel közösen megvalósított K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság gyümölcse lassan beérik. A helyi Rainbow 6: Siege versenykörnyezet bővül, a közösség gyarapodik és az e-sport adásokat egyre többen követik. A World Cup egy újabb nagyszerű lehetőség a hazai R6S közösségnek, hogy megmutassa magát a világnak. Továbbra is keményen dolgozunk majd azon, hogy hasonló lehetőségeket hozzunk Magyarországnak” – mondta Biró Balázs György, a Magyar E-sport Szövetség elnöke az mmonline cikke szerint.

Óriási üzlet

A videójátékok népszerűsége töretlen világszerte, s erre ráerősített a koronavírus-járvány. A Juniper Research piackutató kimutatása szerint 2025-re a videójáték-előfizetésekre elköltött összeg világszerte elérheti a 11 milliárd dollárt. A költés jelenleg 6 milliárd dollár. Netflixen keresztül is folyamatosan emelkedik a játékelőfizetések száma, ám most még a hagyományos platformok, az Xbox Live, a PlayStation Plus termelik a komolyabb pénzt. A Microsoft Game Pass különösen kedvelt lehet majd a felhasználó között, ugyanis itt az előfizetésért cserébe játékok százai válnak elérhetővé a gamerek számára. A PlayStation Now és az EA Play is igen népszerű platformok, s a következő években hatalmas bevételt remélnek tőlük a tulajok.

Ami a felmérés szerint biztos, hogy egyelőre a PC-n játszók uralják a piacot, közülük érkeznek majd az előfizetők döntő többsége. A kimutatás szerint a mobilos felhasználók mindössze 1 százalékát teszi majd ki az előfizetői „tortának”.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: e-sport, gamer