A Samsung Electronics megállapodott arról, hogy a nyomtató üzletág teljes globális üzemeltetését és tőkéjét eladja a HP-nek. A tranzakció része a vállalat azon törekvésének, hogy fókusz üzleti területeire tudjon koncentrálni. A Samsung a részvényesek engedélye után november elsejével kezdődően leválasztja a nyomtató üzletágat, majd az új különálló vállalat és az üzletmenettel kapcsolatos külföldi vagyon 100 százalékos tulajdonrészét eladja a HP-nek. A megállapodás szerint a Samsung a HP nyomtatóit a koreai piacon továbbra is Samsung márkanév alatt fogja árulni. A tranzakció a vonatkozó szabályozási engedélyek függvényében várhatóan egy éven belül lezajlik. A 6000 alkalmazottal rendelkező nyomtató üzletág, a kínai székhelyű gyártás, valamint a több mint 50 globális értékesítési iroda 2015-ben 2 milliárd koreai wonos bevételt hozott.
Jay Y. Lee igazgatótanácsi jelöléséről
Két évvel Kun-Hee Lee elnök kórházba kerülése után a Samsung Electronics igazgatótanácsa elérkezettnek látja az időt Jay Y. Lee igazgatótanácsi jelölésére, hogy ezáltal aktívabban részt vehessen a vállalat stratégiai döntéshozatalában. Jay Y. Lee-nek üzleti vezetőként sokéves és szerteágazó tapasztalata van az erősen kompetitív és gyorsan változó technológiai iparban, és már eddig is sokat tett a Samsung Electronics sikeréért. A vállalat kulcsfontosságú üzleti területeinek teljesítménye növekedett az elmúlt években. A legfontosabb területeken végrehajtott erőteljes és jól időzített beruházásoknak köszönhetően a jövőben további fellendülés várható. Ehhez járul még hozzá az új potenciális vállalkozások folyamatos keresése is, amelyekhez a hosszú távú elképzelésekkel összhangban álló stratégiai döntések szükségesek. A következő gyűlésen Jay Y. Lee igazgatótanácsi taggá való felterjesztésének folyamata minden szempontból azonos az éves közgyűlés eljárásrendjével. Mivel azonban nem kell a következő évig várni, így Lee kinevezése már most lehetővé teszi, hogy igazgatótanácsi tagként aktívabban vegyen részt – formálisan is vállalva a felelősséget – a fontos döntésekben, mint például a vezetői csapat kialakítása és az olyan stratégiai növekedési kezdeményezések, mint a fúziók és a felvásárlások kezelése.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!