A Google-vezér a személyes adatok bizalmas kezeléséről

A Google-vezér a személyes adatok bizalmas kezeléséről
A személyes adatok védelme számunkra kiemelt prioritás, akár a Meet videohívások biztonságának fenntartásáról és a felhasználók biztonsági kockázatok elleni védelméről van szó, akár arról, hogy a nagyvállalatok közül elsőként döntöttünk úgy, hogy kereskedelmi forgalomban nem tesszük elérhetővé az általános célú arcfelismerést, valamint egyértelmű AI alapelveket fektetünk le, amelyek megtiltják a kereskedelmi és megfigyelési célokat szolgáló használatot – írja blogbejegyzésében Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója.

Termékeink fejlesztésekor három fontos alapelvre koncentrálunk: az információk biztonságos megőrzésére, a felelősségteljes adatkezelésre és arra, hogy a felhasználók kezébe kerüljön az adataik feletti kontroll. Most olyan adatvédelmi fejlesztéseket jelentünk be, amelyek segítenek ezek megvalósításában, ideértve az adatmegőrzési gyakorlatunk olyan irányú változtatásait, amelyeknek köszönhetően kiemelt termékeink alapértelmezés szerint kevesebb adatot tároljanak – olvasható a blogbejegyzésben.

Az adatok felelősségteljes kezelése
A cég vezérigazgatója azt írja: meggyőződésünk, hogy csak addig kell megőriznünk az Ön adatait, amíg azok Ön számára hasznosak - legyen szó a kedvenc helyek Térképben való megtalálásáról, vagy a személyre szabott YouTube ajánlásokról.

Ezért mutattuk be az automatikus törlés funkciót, amelynek segítségével a felhasználó dönthet úgy, hogy a Google 3, vagy 8 hónap után automatikusan és folyamatosan törölje a helyelőzményeket, valamint a keresési-, hang- és YouTube aktivitást. Továbbra is törekszünk arra, hogy minél kevesebbel minél többet tegyünk, ezért megváltoztatjuk adatmegőrzési gyakorlatunkat, amellyel az automatikus törlés alapértelmezetté válik az alaptevékenységek beállításánál.

Lássuk, hogy működik. Ha bekapcsolja a helyelőzményeket – ami alapértelmezettként ki van kapcsolva –, az automatikus törlés ideje alapértelmezés szerint 18 hónapra vált. Az internetes és alkalmazástevékenységek automatikus törlése az új fiókok esetében szintén 18 hónap lesz alapértelmezés szerint. Ez azt jelenti, hogy a tevékenységi adatok automatikusan és folyamatosan törlődnek 18 hónap elteltével, nem tároljuk azokat a manuális törlésig. Ezeket a beállításokat a felhasználó bármikor kikapcsolhatja, vagy más időkeretre változtathatja az automatikus törlés opciót.

Ha már korábban bekapcsolta a helyelőzményeket, valamint az Internetes és alkalmazástevékenységeket, nem fogjuk megváltoztatni a beállításait. De aktívan emlékeztetjük az automatikus törlés beállításának lehetőségeire értesítések és e-mailek útján, így mindenki beállíthat egy olyan automatikus törlési időkeretet, amely számára megfelelő – írja Sundar Pichai.

Hozzáteszi: ahogy egyre több termékünkre vezetjük be az alapértelmezett megőrzést, tartjuk magunkat ahhoz az alapelvhez, hogy a termékeknek csak addig kell megőrizni az információkat, amíg azok a felhasználó számára hasznosak. A YouTube esetében az alapértelmezett automatikus törlés 36 hónap lesz, ha a felhasználó új fiókot hoz létre, vagy először kapcsolja be az előzmények mentését. Ez javítja a jelenlegi iparági gyakorlatot és biztosítja, hogy a YouTube továbbra is releváns ajánlásokat tegyen annak alapján, hogy korábban mit nézett vagy hallgatott a felhasználó – például értesíti róla, ha a sorozatának új évada érkezett, vagy ha a kedvenc előadója új albumot adott ki. A jelenlegi felhasználók továbbra is választhatják a 3 vagy 18 hónapos automatikus törlés opciót. Az alapértelmezett megőrzési idő nem vonatkozik más termékekre, például a Gmailre, a Drive-ra és a Fotókra, amelyeket úgy terveztek, hogy biztonságosan tárolják a felhasználók személyes tartalmait, mindaddig, amíg hozzáférésre van szükségük.

Az eddigi gyakorlatunkhoz hasonlóan, most sem értékesítjük a felhasználók adatait senkinek, és nem használunk olyan alkalmazásokban tárolt információkat hirdetési célra, amelyek elsősorban személyes tartalmakat tárolnak – ilyen például a Gmail, a Drive, a Naptár és a Fotók.

Felhasználói kontroll
A Google-vezér úgy fogalmaz: a magánélet személyes, ezért mindig azon dolgozunk, hogy személyes adatait az Ön feltételei alapján kezeljük – függetlenül attól, hogy ez a Google-fiók beállításainak proaktív kezelésében nyújt segítséget, vagy megkönnyíti a termékek megtalálását és elérését. Most számos adatvédelmi eszközt frissítünk.

  • A Google Fiók vezérlése közvetlenül a Keresőből: Megkönnyítjük a Google Fiók legfontosabb kezelőszerveinek elérését a Keresőből. Hamarosan, amikor bejelentkezik Google Fiókjába, rákereshet arra is például, hogy „Google Adatvédelmi Áttekintő” vagy hogy „Biztonságos-e a Google Fiókom”, ami egy kizárólag Önnek látható négyzetet fog megmutatni a biztonsági beállításaival, így ezeket közvetlenül a Keresőben is módosítani lehet majd.
  • Könnyebb hozzáférés az inkognitómódhoz: Megkönnyítjük továbbá az inkognitómód elérését legnépszerűbb alkalmazásainkban: a felhasználói profilkép hosszú megnyomásával a Keresés felületén, a Térképben vagy a YouTube-on. A funkció elérhető az iOS rendszerű Google alkalmazásban, és hamarosan elérhető lesz a többi alkalmazás számára is. Arra is törekszünk, hogy megkönnyítsük az inkognitómódban maradást az alkalmazások között – például a Térképben és a YouTube-on –, amelyről hamarosan többet fogunk megosztani.
  • Proaktívabb adatvédelmi ellenőrzések: Évente több mint 200 millió ember látogatja meg az Adatvédelmi Áttekintőt, amelyhez most proaktív ajánlásokat és irányított tippeket adunk, hogy segítsük a felhasználókat az adatvédelmi beállítások kezelésében.


Az információk proaktív védelme

Az Ön személyes adatainak védelme a világ legfejlettebb biztonsági rendszerén alapul – állítja Sundar Pichai, és hozzáteszi: automatikus védelmet nyújtunk minden termékünkhöz. Ide tartozik a Biztonságos Böngészés is, amely minden nap több mint négymilliárd készüléket véd az adathalászattól és a rosszindulatú fájloktól, illetve a Google Play Protect, ami ellenőrzi az alkalmazásokat letöltés előtt, közben és után, hogy segítsen biztonságban tartani az adott eszközt.

Öt évvel ezelőtt vezettük be a Biztonsági Ellenőrzést, amely egyszerű, egyablakos ügyintézést kínál a Google Fiók biztonságához. Most egy kattintással áttekintést adunk fiókjának biztonságáról, és személyre szabott ajánlásokat kínálunk az adatok biztonságának megőrzése érdekében. A következő hetekben a Password Checkup – amely ellenőrzi, hogy a Google Fiókban mentett jelszavak sérültek-e – a biztonsági ellenőrzés központi részévé válik – olvasható a blogbejegyzésben.

Több mint 100 millió ember használta már ezt a funkciót, és azt tapasztalták, hogy 30 százalékkal csökkent a feltört hitelesítő adatok száma – elmondható tehát, hogy ez egy rendkívül hatékony módszer az emberek biztonságának megőrzésére nem csak a Google-on, hanem az egész interneten. A Biztonsági Ellenőrzés többi eleméhez hasonlóan automatikusan megadjuk a kockázatnak kitett fiókok biztonságához szükséges információkat. Most, hogy a funkció beépítésre került a Google Fiókba és a Chrome-ba, az elkövetkező hónapokban megszüntetjük a Password Checkup Chrome kiterjesztést – ígéri a cég vezérigazgatója.

Befektetés a magánélet megóvását szolgáló technológiákba
Az adatokért történő felelősségvállalás azt jelenti, hogy azokat titokban tartják. Sundar Pichai írásában kitér rá: a magánélet megóvására szolgáló technológia fejlődése továbbra is szerves részét képezi védelmünknek, és manapság a Google összes termékében használatos. A Közösségi Mobilitási Jelentés szintén differenciált adatvédelmen alapszik, amely segíti a közegészségügyi hatóságokat a COVID-19 elleni küzdelemben azáltal, hogy a helymeghatározási adatokat a magánéletet megóvó módon használja fel. Ezt a technológiát használjuk a Google Térképben is, amelynek segítségével ellenőrizhető egy étterem valós idejű forgalma anélkül, hogy kiderülne, hogy kik tartózkodnak az étteremben. Idén, az iparágban először, mind differenciált adatvédelmet, mind az általunk fejlesztett összevont tanulást használtuk, hogy létrehozzuk a Gboard alapját képező modelleket. Ez sikeresen egyesíti a magánélet védelmét szolgáló legfejlettebb módszereket.

A szakember azt írja: ahogy azt a Chromium forrásával is tettük a nyílt internet fejlesztése érdekében, úgy nyitottak vagyunk arra, hogy nyílt forráskódúvá tegyük differenciált adatvédelmi könyvtárunkat, hogy az iparágban mindenkinek egyszerűbbé váljon a termékekben az adatvédelem megteremtése. Ezzel a lehetőséggel már a fejlesztők százai élnek szerte a világon. Jelenleg olyan új programozási nyelvekre bővítjük, mint a Java és a Go, valamint további eszközöket bocsátunk ki, amelyek segítenek a fejlesztőknek, hogy a gépi tanulás használatával növeljék adatvédelmi képességeiket.

Folytatjuk munkánkat, és az idei évben még hallatunk magunkról
Ahogy folyamatos adatvédelmi és biztonsági fejlesztéseket végzünk saját termékeinkben, úgy támogatjuk továbbra is az érzékeny információk védelmét világszerte, beleértve az Egyesült Államokban érvényes szigorú szövetségi adatvédelmi jogszabályokat. Hogy segítsük ezt a munkát, közzétettünk egy szabályozási keretet, amely a világ különböző adatvédelmi modelljein és törvényein alapul – mint például az európai általános adatvédelmi rendeleten, illetve saját tapasztalatunkon az adatvédelmi eszközök fejlesztése terén.

Ahogy a politikai döntéshozók folytatják munkájukat, úgy mi is folytatjuk a miénket – azzal a céllal, hogy kevesebb adattal készítsünk hasznos termékeket, valamint hozzájáruljunk az adatvédelem szintjének emeléséhez – zárul a blogbejegyzés.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!