
Mindössze fél ponttal, de legyőzte a Google AlphaGo a jelenleg a világ legjobbjaként számon tartott go-játékost, Ke Jie-t - írja a The Next Web, amit a hwsw.hu idézett. A kínai eredetű go táblajáték az összetettsége miatt a sakk mellett, illetve azt követően az egyik legnépszerűbb tesztelési területe a mesterséges intelligenciának. A játék lényege, hogy egy 19x19-es méretű táblán a játékosoknak minél nagyobb területet kell bekeríteniük a saját köveikkel, és ez a gépeknek hatalmas kihívást jelent, mert rengeteg lehetséges lépést kell előre kiszámítaniuk, és a sakkprogramozáshoz elégségesnek bizonyuló algoritmikus elvek a gónál már nem működnek.
Az AlphaGo algoritmusa a gépi tanulás és a fabejárási technikákat kombinálja, amit emberi és gépi játszmákból származó tanulással egészít ki. Korábban más programok ellen is tesztelték a fejlesztők, akkor az egy számítógépen futtatott rendszer ötszáz másik programból egy kivételével mindet legyőzte. Az igazán nehéz feladatnak viszont a világ élvonalába tartozó go-játékosok legyőzése tekinthető.
Már korábban is sikerült győzelmet szereznie a Google rendszerének, 2015-ben ötből ötször verte meg az akkori európai bajnokot - ez volt az első olyan meccs, mikor egy számítógépes goprogram "előnykő" nélkül tudott nyerni egy teljes méretű táblán. A teljes cikk itt olvasható.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!