A Google elmagyarázza, hogyan működnek a keresőalgoritmusai

A Google elmagyarázza, hogyan működnek a keresőalgoritmusai
Aki nem biztos a SEO tudásában, vagy szeretné leellenőrizni jó úton halad-e, vagy csak szimplán érdekli, hogyan optimalizálhatja oldalát, annak a Google most adott egy újabb kis támpontot.

A Google frissítette a kereső “Hogyan működik?” oldalát, és egy rakás újdonságot, információt osztott meg az érdeklődőkkel. Bár nem SEO-szakembereknek, hanem az egyszerű felhasználóknak szól, mégis vannak benne olyan meglátások, amik talán egyszerűbbé és érthetőbbé tehetik bárki számára az optimalizálás világát vagy például, hogy miért annyira fontosak a kulcsszavak - írja a Marketingmorzsák.

Az oldal szerint naponta a keresések 15 százaléka olyan, amire addig még nem kerestek, ezért automatizált rendszereket használnak. Hogy erre hatékony és releváns válaszokat tudjanak adni, számos dolgot figyelembe vesznek, például a lekérdezésben szereplő szavakat, az oldalak tartalmát, a források szakértelmét és a kereső földrajzi helyét, nyelvét. Ha a kulcsszavak megjelennek egy weboldalon, vagy a cikkek címsorában, akkor ezt az algoritmusok relevánsabb tartalomnak sorolják. Ha prominens oldalak linkelnek az adott oldalra, akkor előrébb sorolja a találatok között.

Ha valakinek ez túl alapvető, és ennél azért mélyebben szeretne elmerülni a SEO világában, annak is kínál lehetőséget a Google a Search Central oldalán, ahol egészen mélyre le lehet ásni a keresőmotorok működésében.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!