
Egy amerikai startup azt találta ki, hogy fizet a felhasználüknak néhány centet azért, hogy lefényképezzék a szupermarketekben kapott számláikat. A gondolat sokaknak tűnhet őrültségnek, de az ötlet bejött, ma több milliós forgalmat generál a cégnek az hogy tudják, ki mikor, hol és mit vásárol. A csavar a történetben annyi, hogy az összegyűlt centeket végül a felhasználók hasznos közösségi célokra, karitatív projektekre ajánlhatják fel.
Elképesztő modellek alakulnak nap mint nap arra, hogy adatokat szerezzenek valamilyen szektorról, annak felhasználóiról. A Big Data benyomult a mindennnapjainkba. Az értékeink jelenleg a tevékenységeink folyamán megjelenő mintázatok. Vásárlási szokások, értékrendünk, vagy izlésünk is vizsgálható, a nagy mennyiségben összegyüjtött adatok pedig később értelmezhetők, elemezhetők.
A Big Data szakértők ma már tudják, hogy mikor mennyit internetezünk, kik generálják a online játékpiac bevételeit, mely korosztály nem szeret ma sem kártyával fizetni és melyik fizetne már holnap mindenhol mobiljával.
Az idei Média Hungary foglalkozott számos aspektusból a témával. Említhetjük akár a növekvő igényt az oline videós tartalmakra, közvetítésekre. Az alábbi infógrafika megdöbbentő adatai megmutatják, hogy mennyire gyorsul az adatigényünk, illeve, hogy ennek függvényében miként növekszik számos szolgáltatás forgalma, értéke.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!