5 játék, ami kódolni tanítja a gyerekeket

5 játék, ami kódolni tanítja a gyerekeket
Abban az összes jövőkutató egyetért, hogy a kódolás hamarosan olyan alapkészség lesz, amely nélkül nehéz lesz boldogulni. A cikkben szereplő, főként offline játékok képernyőbámulás nélkül vezetik be a gyerekeket a programozás és a robotika világába, és alakítják ki a kódoláshoz szükséges algoritmikai gondolkodást, ami az alapvető problémamegoldó képességek és a kreativitás fejlesztésében is segít.

Cody Block (3 éves kortól)

A Cody Block egy fajáték, amely egyszerűen mutatja be a programozáshoz szükséges gondolkodás alapjait. A gyerekek feladata az, hogy visszavezessék a házához Codyt, a kisautót a város épületeit jelképező építőelemek megfelelő sorrendbe helyezésével - írja a kreativ.hu. Minden építőelem egyedi irányító parancsot ad, ilyen pl. a balra fordulás, jobbra fordulás, U-alakban való megfordulás, az utolsó parancs megismétlése, stop, stb.

A parancsok egy utasítássorozatot hoznak létre, amely az algoritmusok alapja. A fakockák egy speciális, szabadalmaztatott RFID-technológiával kommunikálnak a kisautóval, a fejlesztők pedig biztosítják arról a szülőket, hogy az általuk használt rádiófrekvencia biztonságos gyerekek számára.

Mochi Robot (3-6 éves korig)

Mochi játékosan, offline tanít a számítógépes programozás alapjaira, szórakoztató történeteken keresztül vezeti be az absztrakt programozási koncepciókat. A gyerekek 12 témakört fedezhetnek fel interaktívan: tanulhatnak az univerzumról, az állatokról, megtanulhatják a színeket, a számokat, stb. A mackó egy-egy kalandját, amit a szetthez tartozó mesekönyv tartalmaz, a storyboardon követhetik figyelemmel, a kisautón guruló játékfigura mozdulatait pedig egy programozótáblán vezérelhetik, és közben különféle feladatokat kell megoldaniuk. Közben parancsokat adnak és különféle funkciókat ismernek meg.

LoCoMoGo (4-12 éves korig)

A LoCoMoGo egy évszázados játéktípuson, a kisvonaton keresztül és a színekkel jelzett ok-okozati összefüggések segítségével mutatja meg a kódolás alapjaihoz vezető utat (a játékról itt írtunk korábban). A pályát a padlóra ragasztott, színes szigetelőszalagokkal kell megtervezni, a különböző színekkel jelölt pályaszakaszokon pedig el is kezdődhet a kódolás alapjainak megtanulása.

A szerelvény a színekhez rendelt információk alapján reagál az utasításokra, pl. a pálya zölddel jelölt sávján gyorsabban robog, a kék színű szaggatott jelzéseket érzékelve pedig fény- és hangjelzést adva világíthatnak egyes vagonok. A különböző érzékelőkkel ellátott mozdony és az összes vasúti kocsi csatlakoztatott, és persze a színek szerinti utasításokat egy, a mobilra vagy tabletre tölthető alkalmazáson keresztül lehet beprogramozni.

Azoknak a gyerekeknek is szórakoztató lehet, akik semmilyen érdeklődést nem mutatnak a mérnöki tervezés és robotika világa iránt, ugyanakkor ezáltal megtapasztalhatják, hogy mennyi mindenre lehet használni az életben a programozást. A teljes cikk itt folytatódik.

 

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!