Nieman Journalism Lab számolt be arról a kísérletről, amelyben az ismert nyomtatott Wall Street Journal a címlapján egy 3 dimenzióban nyomtatott grafikon jelenik meg, ha letöltjük hozzá a megfelelő augmented reality megjelenítő programot.
A kisérletező kedvű szerkesztők éppen a 3D nyomtatásról szóló cikküket kívánták illusztrálni a meglepő megoldással és ezért kerül a lapba a különleges, a lapból kilógó grafika.
A 3D printing különlegessége, hogy a Makerbot objektum store-ból már le is tölthető az a file, amelyből akár ki is nyomtathatnánk a 3 dimenziós grafikont, amely alapvetően a 3 nyomtatók értékesítésének piaci növekedését demonstrálta.
A 3D nyomtatás nemrégiben itthon is fő szerepet kapott egy két napos rendezvényen, ahol mintegy 30 különböző cég mutatta be tevékenyéségét, termékeit. Az ételnyomtatóktók a digitális formakészítő és prototípus előállító masinák még nem a legprecízebb technológiai eszközök, de komoly fejlődés látszik az utóbbi időben a területen.
Visszatérve a médiára, az valószínű, hogy nem minden héten lesz tele a Wall Street Journal ettől fogva a mostanihoz hasonló 3D grafikákkal, de a nyomtatott média megmutatta, hogy jóval több lehetőség van benne, mint azt sokan gondolták volna.
A hazai és nemzetközi augmented reality tervezők pont a marketing és reklám területen látnak hatamas távlatokat a technológiában, a megváltozó valóság meglátásához azonban speciális mobil technológia szükséges.
A Nieman Journalism Lab egyébként rendszeresen foglakozik az újságírás jövőjével a Harvard egyik alpítványaként folyamatosan publikál is a témában.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!