Egy rövid bejegyzésben közölte a Facebook, hogy 2022 végéig egymilliárd dollárt oszt majd szét azok között a tartalomgyártók között, akik a cég platformjait (elsősorban a Facebookot és az Instagramot) használják a közösségük megszólítására. Mark Zuckerberg alapító úgy kommentálta a hírt, hogy a legjobb platformot akarják biztosítani. A Facebook első embere azt is hangsúlyozta, hogy a cég nem kizárólag a százezrek/milliók által követett felhasználókat fogja jutalmazni, hanem azokat is, akik csak mostanában kezdenek bele az influenszerkedésbe, a közösségépítésbe.
A Facebook az Engadget beszámolója szerint többféle lehetőséget fontolgat, hogy jutalmazza a platformján dolgozókat. Ezek közé tartozik az is, hogy már bizonyos mérföldkövek elérésekor is fizetnének az alkotóknak, egyeseknek pedig kezdőtőkét biztosítanának a tartalomkészítéshez. (Zuckerberg korábban azt is közölte, hogy 2022-ig a Facebook egyetlen dollárt sem csíp le az alkotók bevételéből.)
A közösségi óriás lépése elsősorban a konkurencia, így például a TikTok, a YouTube és a Twitch dolgának nehezítése. Ez utóbbiak is harcolnak ugyanis a felhasználók kegyeiért, de a Facebook-féle ösztönzés egyelőre mindegyik ajánlatánál jobban hangzik. Tegyük azért hozzá: a Zuckerberg-birodalomnak van is miből adakoznia.
(hvg.hu)
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!