Új szokást, méghozzá gyorsan terjedő szokást hozzott az online kereskedelembe a koronavírus

Új szokást, méghozzá gyorsan terjedő szokást hozzott az online kereskedelembe a koronavírus
A Covid-19 vírus okozta kereskedelmi változások következtében az egyik leggyorsabban és leglátványosabban meglóduló fejlesztések egyike az érintésmentes kézbesítés. A “contactless delivery” egyik napról a másikra megérkezett az e-commerce és logisztika világába, és ez alól nem kivétel hazánk sem, hiszen a magyar szolgáltatók is villámgyorsan “járványüzemmódba” váltottak.

Magyarországon a Foxpostnál már két hete elérhető a szolgáltatás, április 6-tól pedig a Magyar Posta is bevezette az érintkezés nélküli kézbesítési módokat - írja a kosarertek.hu. Mint azt múlt hét szombaton kiadott közleményükben írják: “Az eljárás lehetővé teszi, hogy a postai munkatárs és a címzett a küldemény személyes átadásakor elkerülje a közvetlen fizikai érintkezést. Az új intézkedéssel kiküszöbölhető a közvetlen fizikai érintkezés és ezzel tovább csökkenthető a fertőzésveszély kockázata.”

A “contactless delivery” ezzel egy időben beszivárgott az ételkiszállítás területére is: a Netpincér a napokban kezdett bele az online fizetést propagáló kampányába, ahol arra buzdítják az ételt rendelőket, hogy fizessenek bank- vagy SZÉP kártyájukkal. Az ajtó elé rendelés opcióval pedig lehetőség van a futárral való közvetlen érintkezés teljes elkerülésére.

Az érintésmentes kézbesítés pontosan onnan indult világ körüli hódító útjára, ahonnan a koronavírus is: Kínából. Az online kereskedelem és a logisztika fellegvárában a futárszolgálatok és ételkiszállítást végző cégek szinte azonnal reagáltak a lakóhelyeket érintő korlátozásra. Napokon belül elkezdték ugyanis az érintésmentes kiszállítást, amelyet olyannyira komolyan vettek, hogy egyes ételkiszállítással foglalkozó cégek már az előkészítés során az étellel kapcsolatba kerülő összes munkatársuk aktuális testhőmérsékletét is csatolták a számlához, a vevők megnyugtatása végett. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!