Ötletes minták a felhasználóbarát keresőmezőhöz

Ötletes minták a felhasználóbarát keresőmezőhöz
A keresés és az ehhez kapcsolódó autocomplete elég evidens funkciók, amennyiben termékkeresésről van szó – az viszont már kevésbé egyértelmű, hogyan könnyíthetjük meg ezek segítségével a felhasználó vásárlási folyamatát és navigációját az oldalon.

A keresőmező nem más, mint egy – általában a webshop tetejére pozicionált -szövegdoboz és egy ehhez kapcsolódó keresés gomb - írja a Kosárérték. Nyilván annak is megvan a jelentősége, hogy ezt hová és milyen formában helyezzük el, de ami ez esetben igazán érdekessé teszi a funkciót, az a gépelés, vagy esetleg már belekattintás hatására megjelenő doboz, amely alapesetben a javasolt kulcsszavakat és keresési javaslatokat tartalmazza.

A keresőmező több szempontból is hálás elem. Semmilyen elköteleződést nem feltételez, általában nem szükséges regisztrálni vagy belépni a használatához, és segíti a tájékozódást a webáruház termékei és egyéb tartalmai között. Mivel emellett sok esetben az első benyomások egyike is egy adott oldalon, érdemes betekintést nyújtani vele abba, hogy mennyire felhasználóbarát élményre számíthat a vásárló a továbbiakban.

A megjelenő listában lehetőség van több, különböző típusú javaslatot megjeleníteni. Ezek lehetnek keresési kulcsszójavaslatok, konkrét termékek, más hasznos tartalmak az oldalon, például cikkek, vagy akár termékkategóriák is. Akárhogy is döntünk, ezeket érdemes a listában vizuálisan is egyértelműen elkülöníteni, az esetleges félrevezetés és negatív felhasználói élmény elkerülése érdekében. A GRoby webshopban például – ahogy a lenti példán is látszik – egyértelműen elkülönülnek az ajánlott keresési kulcsszavak, az ajánlott termékek és a kategóriák. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!