Az Auka arra törekszik, hogy az európai szereplők számára is rendelkezésre álljon egy egységes mobilfizetési rendszer. Miközben Kínában az Alipay mobilfizetési rendszere ma már első helyen áll a fizetési megoldások között, és a technológiai gigászok, a Google és az Apple is folyamatosan fejlesztik platformjaikat, Európa jelentős lemaradásban van. A Settle partnerek – például mobilcégek vagy bankok – bevonásával tenné lehetővé, hogy a fogyasztók és a vállalkozások számára is egységes, jövőbe mutató, jól használható fizetési rendszer szülessen.
Válasz a problémák jelentős részére
„Horvátország azért nagyon érdekes piac számunkra, mert itt még óriási kultúrája van a készpénznek. A Settle mind a fogyasztók, mind pedig a vállalkozók fizetésekkel kapcsolatos problémáinak jelentős részére választ adhat” – húzta alá Daniel Döderlein. Az is fontos szempont, hogy a turizmusból származó bevételek nagy aránya az országban: a Settle leegyszerűsíti a turisták számlafizetését is – vegyük például azt az egyszerű esetet, amikor egy nagyobb társaság egyben fizet, majd egymás közt rendezik a számla rájuk eső részét.
A Settle az Auka többszörösen díjazott platformjára épül. A technológiát és a fejlesztést a norvég cég biztosítja, ám a rendszerhez csatlakozó partnerek értékesítik – mind a kereskedők és szolgáltatók, mind pedig a fogyasztók körében. Az Auka célja, hogy a Settle vezető mobilfizetési rendszerré váljon Európában. A Settle mögött minden országban egy önálló üzemeltető áll majd, amelybe helyi befektetőket és partnereket kívánnak bevonni.
Most még lehet lépni
A Settle bevezetése mellett szól az is, hogy az idén bevezetendő, a digitális szolgáltatásokat megkönnyítő PSD2 nevű új európai pénzforgalmi irányelv kötelezi a bankokat arra, hogy engedéllyel rendelkező külső szereplők számára engedélyezzék a hozzáférést ügyfeleik számláihoz. Most még minden európai szereplő kifejlesztheti a megfelelő szolgáltatásokat. Aki viszont későn lép, az arra ébredhet, hogy az Alipayhez hasonló Európán kívüli szereplők már megszerezték ezt az üzletet” – fűzte hozzá Döderlein.
Döderlein véleménye szerint egy tökéletes mobilfizetési rendszer működtetéséhez számos kompetenciára van szükség. Ide tartozik maga a technológia, a termék összeállítása, a hatósági engedélyek beszerzésében valamint a mobilfizetési rendszerek működtetésében, szabálykövetési megfelelőségének biztosításában és marketingjében megszerzett tapasztalatok. Másrészről ilyen kompetencia a termék disztribúciója, értékesítése.
Döderlein szerint a bankok vagy a nagy telekom szolgáltatók éppen ez utóbbiban verhetetlenek: a disztribúcióban. Az összes többi kompetencia viszont rendelkezésre áll az Auka-nál. A Settle alapgondolata szerint egy sikeres mobilfizetési rendszernek minden felsorolt kompetenciára szüksége van, ezért kell a résztvevőknek társulniuk.
Költségmentesen lehet pénzezni
A fogyasztók oldaláról a Settle egy olyan okostelefonos alkalmazás, amelynek révén a telefon kontaktlistáján lévő kapcsolatoktól pénzt igényelhetünk vagy nekik pénzt küldhetünk. A Settle rendszerén keresztül a pénz kifizetéséhez bármilyen forrás – bank- vagy hitelkártya, folyószámla – kapcsolható. A Settle-utalás címzettjének el kell fogadnia a beérkező összeget, amelyet bent is tarthat a rendszerben, felhasználhatja fizetésre, de – költségmentesen – kiutalhatja akár egy bankszámlára is.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!