Hogyan vásárolunk most online?
Annak érdekében, hogy megértsük a szociológiai változásokat, amiket az év hozott, a ShopAlike meginterjúvolta Terhi-Anna Wilska-t, a finn Jyväskylä Egyetem szociológiaprofesszorát a fogyasztói szokásokról, amiket a vásárlók felvettek 2020-ban, és arról, hogyan adaptálódhatnak az online boltok a szükségleteikhez a jövőben.
Ez az év megmutatta, hogy képesek vagyunk az új szokások kialakítására, és ez a vásárlásra is vonatkozik. Míg ezelőtt a fogyasztók bármikor bármit megvásárolhattak a hagyományos üzletekben, most egyre több bolt költözött az online térbe, elérhetőbbé téve a vásárlást azok számára, akik otthon ragadtak.
https://www.shopalike.hu/igy-valtoztatta-meg-2020-a-vasarlasi-szokasainkat/ |
Az idősebb generációk online vásárolnak
Terhi-Anna Wilska megjegyzi, hogy azoknak a boltoknak, amik eddig nem voltak jelen a neten, online platformot kellett készíteniük. Különösen a kisebb üzletek, vegyesboltok és a hazai üzletek növekedése volt lényeges, és egyre többen vásárolnak például élelmiszert ezektől a boltoktól. 2020-ban az idősebb generáció, aki eddig nem próbálta ki az online vásárlást, megbarátkozott vele, és Terhi-Anna Wilska azt jósolja, hogy ez a jövőben is így fog maradni.
A ShopAlike felhasználói demográfiája a Google Analytics-ben megerősíti ezeket az észrevételeket: összesítve azokat az országokat, ahol működik a platformunk, a 65 év feletti korcsoport 92%-ot növekedett 2020-ban az előző évhez képest. Ausztriában 182%-ot, Dániában 142%-ot, míg Finnországban 129%-ot ugrott meg. Magyarországon az éves növekedés xx% volt. Az úgynevezett silver surfers (ezüst szörföző) korosztály minden országban a leggyorsabban vagy második leggyorsabban növekvő demográfiának számított.
Hogyan vásároltunk 2020-ban?
Ha a 13 európai platform összesített 2020-as vásárlási adatait nézzük, tisztán látható, hogy a bútorok és az otthonnal kapcsolatos termékek keresésében történt a legnagyobb fellendülés a tavalyi évhez képest. Terhi-Anna Wilska szerint az előrejelzés is hasonló, mivel "a technológia használata általánosan növekedett, köszönhetően az otthon maradásnak és az otthoni munkavégzésnek, és főleg a lakberendezéssel, munkával, hobbikkal és sportokkal kapcsolatos termékeket vásárolták a leggyakrabban a neten ebben az évben."
https://www.shopalike.hu/igy-valtoztatta-meg-2020-a-vasarlasi-szokasainkat/ |
A 10 legtöbbet vásárolt termékünk listája őt igazolja. Az otthoni fitnesz trendje nőtt a legtöbbet, és a súlyok eladása 9349%-kal emelkedett az előző évhez képest. A kézisúlyzók szintén szerepelnek a listán, a 6. helyen, 1017%-os növekedést mutatva. A legtöbb országban kötelezővé vagy legalábbis javasolttá vált arcmaszkok a második helyen állnak, 8162%-os emelkedéssel...
A tanulmány folytatását megtekinthetik az eredeti oldalon: https://www.shopalike.hu/igy-valtoztatta-meg-2020-a-vasarlasi-szokasainkat/
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!