Így tartsd meg a vevőidet a járvány után is

Így tartsd meg a vevőidet a járvány után is
A koronavírus-világjárvány rengeteg üzletnek ártott világszerte, az e-kereskedelem láthatóságát azonban feltétlenül megnövelte.

Sok kereskedő érzékel most növekedést. Elsőként azok, akik alapvető szükségleteket kielégítő termékeket árulnak, de nem kizárólag az élelmiszer vagy éppen tisztálkodási termékek forgalmazói. A kijárási korlátozások mindenkinek, aki online értékesít, lehetőséget teremtenek új ügyfelek szerzésére, akár hosszabb távon is - írja a kosarertek.hu.

Már most adunk néhány tippet, amelyek segítségével ezen újonnan érkező vásárlók megtarthatók a járvány utáni időkre is.

1. Tartsd ellenőrzés alatt a készleteket!
Ezekben a napokban az a realitás, hogy a potenciális vásárlók közt tülekedés alakult ki mind az alapvető árucikkek, mind a trendi termékek tekintetében. Ezzel párhuzamosan igencsak ingerlékennyé is váltak. Folyamatos tapasztalat az átmeneti készlethiány olyan árukból, amiről nem is gondoltuk volna pár hónappal ezelőtt.

Kerüld el az olyan helyzeteket, amikor le kell mondanod egy megrendelést, mert nincs annyi termék raktáron, mint amennyit megrendeltek. Az overselling nagyon veszélyes dolog az ügyfélmegtartás szempontjából, pláne ilyen időkben. A vásárló rendkívül csalódottá válik ilyenkor, és szinte biztosan negatív értékelést ad, vagy szétkürtöli a közösségi médiában a rossz tapasztalatát.

2. Légy pontos a rendelkezésre állással!
Ilyen időkben hiba a beszállítókkal kapcsolatban optimistának lenni. Az éppen nem elérhető termékek újabb szállítmányai könnyen lehet, hogy később érkeznek majd meg a raktáradba. Kiszámíthatatlanná váltak a leállások és a munkaerő-utánpótlás is. A legjobb, ha későbbre becsülöd a vállalás dátumát, aztán megleped az ügyfeleket a korai szállítással. Ha pedig egyelőre nem tudod, mikor kapsz új szállítmányt, jobban jársz, ha ezt az érdeklődők felé is így kommunikálod. Értékelni fogják, hogy nem hitegeted őket. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!