A Z generáció képviselői egyre nagyobb vásárlóerővel rendelkeznek, és lényegesen különböznek az őket megelőző millenáloktól, vagy a 2010-es évek után született Alfa generációtól - írja a kosarertek.hu. Ők a kilencvenes évek második fele után és a 2010-es évek előtt született korosztály, akik egyre komolyabb célközönséget jelentenek mind a hagyományos, mind az e-kereskedelem számára.
A Z generáció tagjai szinte száz százalékban rendelkeznek okostelefonnal, és a legfontosabb számukra az elektronikus vásárlás szempontjából, hogy kényelmesen és gyorsan fizethessenek a megvásárolt termékekért. Az elsődleges marketingcsatorna az elérésükre pedig már szinte teljes egészében a közösségi média.
Ez a generáció már tudatosan és nagy számban használja a kriptovalutákat: mintegy negyedük rendelkezik valamilyen blockchain-technológián alapuló digitális fizetőeszközzel, tízből egy pedig már használ NFT-t is. A 2020-as évekre közepére már a legfőbb fogyasztói csoporttá előrelépő Z generáció vásárlóinak megszerzéséhez nem árt, ha tisztában vagyunk a korosztály elvárásaival, a körükben terjedő trendek meglovagolásával pedig tudatosan felkészülhetünk arra, hogyan maximalizálhatjuk elérésüket, és növelhetjük ebben a célközönségben konverziós arányunkat. Ehhez a következő 3 szempontra érdemes odafigyelni.
1. Segíts, hogy kivehessék a részüket!
A fiatalabb, lassan felnőttkorba érő generációkra, így a Z generációra is jellemző, hogy jól rezonálnak a társadalmi hasznosságot előtérbe helyező márkaüzenetekre. Ilyenek lehetnek például a szociális egyenlőség, a globális klímaváltozás elleni harc, vagy az állat- és környezetvédelem. A Z generáció, bár pénzügyileg rendkívül tudatos, és mintha érettebb lenne, mint a milleniálok, hajlandóak többet fizetni olyan árukért, amelyek gyártói kiállnak a fent felsorolt társadalmi értékekért.
A szüleiknél talán gyorsabban kiröppenő fiatalok négyötöde komolyan aggódik saját anyagi biztonsága miatt, ugyanakkor elvárja a cégektől, hogy azok átlátható módon, nyíltan felvállalt társadalmi ügyekért is kiálljanak.
2. Fordítsunk kiemelt figyelmet a bizonságos fizetésre!
A Z generáció, vagy más néven zoomerek már digitális bennszülöttek. Sokkal kevesebb ellenérzésük van a tisztán digitális megoldásokkal szemben, mint a korábbi generációk tagjainak, ugyanakkor nagyon fontos elvárásuk az is, hogy személyes adataikat megfelelő módon kezeljék a kereskedők.
Teljesen elfogadott körükben, hogy bankszámlájukat egy-egy megbízható digitális tárcával kötik össze, és meglehetősen sok előfizetéses szolgáltatást is igénybe vesznek. Amennyiben Z generációra optimalizált, havidíjas szolgáltatást kínálunk, nagyon fontos, hogy a havonta levont összegekről időben és megfelelően tájékoztassuk őket. A fiatal felnőttektől már nem áll távol a tokenizáció sem, amely úgy teszi lehetővé a folyamatos számlázást, hogy közben nem tárolja a kereskedő szerverén az ügyfél kártyájának adatait, lényegesen jobb biztonságot kínálva a tranzakciók kezelésében.
3. Használjuk ki az alternatív fizetési módok kínálta lehetőségeket!
A Z generáció az első olyan korcsoport, amelynél már a mobilfizetés alap. Számukra az okostelefon már a személyes identitás része, és ennek megfelelően komoly elvárásokra számíthatunk részükről abban, hogy a vásárlási és fizetési folyamatok gördülékenyen működjenek. A teljes cikk itt folytatódik.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!