Így spórolhatsz meg időt, pénzt és főleg stresszt

Így spórolhatsz meg időt, pénzt és főleg stresszt
Gyorsan jöhet a siker az Amazonon, de vannak olyan marketinges hibák, amiket érdemes elkerülni.

Az Amazon a világ harmadik legnagyobb internetes piactere a két kínai Alibaba-óriás, a Taobao és a Tmall mögött, egyben az egyik leghatékonyabb értékesítési felület az interneten - írja a kosarertek.hu. Szinte bárki gyors sikert érhet el, ha itt kezd eladni, de ez a siker nem automatikus. Vannak tipikus marketinges hibák, amiket jobb eleve elkerülni, így pénzt, időt és stresszt spórolhatunk meg.

1. hiba: Az inbound marketing negligálása

Az inbound marketing eszközei a leginkább elhanyagoltak az Amazonon értékesítő kereskedők körében. Ez talán azért van, mert ezeknek az eladásokra kifejtett hatását nem lehet azonnal felmérni. Középtávon azonban az inbound rendkívül hatékony eszköz. A közösségi média hirdetések és az influencer marketing jelentősen képesek növelni a márkánk ismertségét, ami nemcsak az Amazonon indukál több értékesítést, hanem az összes felületen növeli az eladásokat és fokozza az elköteleződést.

Igaz, hogy Amerikában az összes termékkereséseknek körülbelül 55 százaléka eleve az Amazonon indul, viszont a másik 45 százalékot figyelmen kívül hagyni kereskedői szempontból értelmezhetetlen. Amikor az Amazonon futtatunk marketingkampányokat, nem szabad elfeledkeznünk azokról a fogyasztókról sem, akiket a közösségi médián keresztül tudunk elérni.

Tipp: Tedd az indbound marketinget Amazon-stratégiád egyik központi elemévé. Például adj kuponkódokat olyan influencereknek, akik az általad forgalmazott márkára rezonálnak, ezáltal az ő követőidből a te vásárlóid lesznek!

2. hiba: Nem elég hatékony CPC-kampányok
Amikor a felhasználók termékeket keresnek az Amazonon, az inbound marketing eszközökkel elért újsütetű márkaismertség járulékos eladásokat is hozhat. Az Amazon fizetett elhelyezései a keresési eredmények listájának első oldalán kínálnak helyet, így segítenek elcsípni a már előzőleg bevont vásárlókat. Mindenképp érdemes költeni erre, mert a kutatások szerint csak a felhasználók mintegy 30 százaléka nézi egyáltalán meg a találati lista második oldalát. A lényeg, hogy úgy alkalmazzuk a CPC-hirdetéseket, hogy azok a megfelelő felhasználókat érjék el.

Tipp: Célozzuk azokat, akik az inbound eszközök révén már kapcsolatba kerültek a márkánkkal, így nagyban növeljük esélyeinket, hogy a releváns felhasználókat érjük el CPC-hirdetéseinkkel és a nézelődőkből visszatérő vásárlók legyenek.

A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!