Így őrizd meg vásárlóid, ha kifogysz egy termékből

Így őrizd meg vásárlóid, ha kifogysz egy termékből
404-es oldalak, néhol elérhetőnek tűnő, másutt egyáltalán nem, vagy a keresett méretben nem rendelhető termékek? Emiatt a vevőid nagyon csalódottak lesznek, így ezeket mindenképp érdemes elkerülni!

Egy-egy kifogyott termék nem csupán egy vásárlás meghiúsulását, de a webshop elhagyását is okozhatja, és bizalomvesztést is eredményezhet a kereskedő felé - figyelmeztet a Kosárérték. A RetailDive 2019-es kutatása azt mutatta ki, hogy a vásárlók számára az egyik legnagyobb frusztrációt pont a kifogyott termékek okozzák: a megkérdezettek 39%-a nyilatkozott úgy, hogy elhagyja a webshopot, és nem keres más terméket, ha az általa választott áru nem elérhető.

Sajnos ez egy olyan probléma, amit még a legjobb készletmenedzsment mellett sem lehet időnként elkerülni, és mindenképp negatív hatással van az üzletre. Azonban nagyon nem mindegy, hogyan kommunikálod le a dolgot: rossz stratégia esetén további felesleges bosszúságot okozol a vevőinknek, de jó taktikával jelentősen enyhíteni tudod a problémát.

Lássunk néhány hasznos tippet és jó példát, amelyek segítségével megőrizheted vásárlóid bizalmát!

 

Ne lődd le a termékoldalt!

Ezt a hibát sajnos sokan elkövetik, pedig a legfontosabb, hogy ilyenkor ne próbáld meg eltüntetni a terméket! Ha van olyasmi, ami még egy kifogyott árunál is zavaróbb, az biztosan egy 404-es hibaüzenet, és mivel sok esetben a vásárlók egy keresőtalálat vagy termékhirdetés alapján jönnek a webshopodba, hiába teszed elérhetetlenné a saját keresődből a terméket, kívülről akkor is meg fogják találni.

A másik ok, amiért ezt nem szabad meglépni, hogy ha a kereső crawler robotja (amely az weboldalak folyamatos feltérképezését végzi) nem találja az inaktívvá tett termékoldalt, ki fogja azt venni az indexált oldalak közül, így elveszíted a drágán megszerzett organikus keresési pozíciód, és ha később újra elérhető lesz a termék, azt nem fogják a vevőid megtalálni.

 

Helyezd a kifogyott termékeket a keresési eredmények aljára!

Ez egy nagyon hatásos technika arra, hogy minél kevesebben találkozzanak az épp nem megvásárolható áruiddal, de azok mégis az oldalon maradjanak. Mivel a saját keresőd találati sorrendjét te határozod meg, egyszerűen állítsd be úgy, hogy a kifogyott árukat sorolja be a találatok végére, ahova már úgyis csak a vásárlóid töredéke jut el. Sok webáruház alkalmazza ezt, így a vevők nagyrészt meg is szokták, hogy itt az átmenetileg vagy véglegesen nem forgalmazott termékek szerepelnek, így ez nem fogja őket annyira zavarni. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: vásárló