Így lehet elszúrni az online ügyfélkommunikációt

Így lehet elszúrni az online ügyfélkommunikációt
Amikor a vevők egy hagyományos üzletben vásárolnak, könnyedén észreveszik, ha a kiszolgálás jó minőségű: kedves, felkészült eladókkal találkoznak, akik választ tudnak adni a termékekkel kapcsolatos kérdésekre, és ismerik a raktárkészletet is. Ilyenkor nagy valószínűséggel visszatérnek majd, hiszen a vásárlás élvezetes volt, és megfelelő értéket kaptak a pénzükért.

Alapvetően mindez igaz a webáruházakra is. A különbség abban rejlik, hogy az internetes vásárlónak sokkal nehezebb bebizonyítani, hogy a kiszolgálás minősége hozzáadott értékkel bír, hiszen a közvetlen emberi kapcsolat hiánya miatt kevesebb eszköz áll rendelkezésre. A szakértők ebben a témában szinte csak a jó termékfotókat, a szabatos leírásokat, és a weboldal egyéb tartalmi részeit szokták felhozni  - írja a kosarertek.hu.

Amiről pedig sokkal kevesebb szó esik – bár lényeges kérdés -, az a mindezen túli ügyfélkommunikáció jelentősége. Pedig számos helyen van olyan hibalehetőség, ami lényegesen (és negatívan) befolyásolhatja az ügyfélélményt.

1. Gyenge 404-es oldalak
A hibaüzenet olyan dolog, amit nem szeretünk látni, pláne a saját weboldalunkon. Azonban időnként elkerülhetetlenül előfordul egy-egy 404-es hiba, amit lehetőségként érdemes felfogni. Nem elég csak egy “hoppá, az oldal nem található” üzenet. Pontosabban annál sokkal jobbat is tudnunk: javasolhatunk termékeket, felhívhatjuk a figyelmet akcióinkra, de a minimum a főkategóriáink felsorolása. Így a felhasználó negatív élményét megfordítjuk úgy, hogy hasznos információt juttatunk neki.

2. Üres keresési eredmények
Ha a felhasználó olyan keresési lekérdezést indít, ami nem ad eredményt, a helyzet hasonló, mint az előző esetben. Vagyis ahelyett, hogy csak “nincs találat” üzenetet mutatnánk neki, használjuk ki a helyzetet! Javasoljunk helyettesítő terméket, ajánljunk fel neki egyszeri kedvezményt a teljes kategóriára, amiben keresett, bátorítsuk arra, hogy böngésszen a raktáron lévő termékek közt! A kosarertek.hu cikke itt folytatódik!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!