Így készítsd fel a webshopod a Black Fridayre

Így készítsd fel a webshopod a Black Fridayre
Az év legforgalmasabb időszaka a Black Fridayhez és a karácsonyi vásárláshoz köthető, ezért nem mindegy, hogyan szolgáljuk ki a már meglévő és a potenciális vásárlóinkat.

A Black Friday már nem csak az Egyesült Államokban, hanem világszerte, így Magyarországon is kiemelt értékesítési időszak - írja a kosarertek.hu. A hazai e-kereskedők is hatalmas szeletet hasítanak ki ilyenkor az értékesítési tortából. Épp ezért nem árt komolyan felkészülni a vásárlói rohamra az informatikai háttér biztosításától kezdve a visszatérő vásárlók megszólításán át a kosárelhagyás csökkentéséig.

Azt követően, hogy feloldották a pandémia miatt elrendelt korlátozásokat, és a világ nagy részén ismét lehetővé vált a személyes vásárlás, az előrejelzések a fizikai boltokba való visszatérést prognosztizálták. Ám a vásárlási szokásokról szóló tanulmányok, például a The Brandon Agency vizsgálata azt mutatta, hogy a várakozásokkal ellentétben a vevők nem fordultak el olyan mértékben a webshopoktól. A globális piacokon a világjárványt követően az alábbi trendek határozzák meg a vásárlási szokásokat:

  • online vásárlás házhozszállítással,
  • a vevők hosszabb időt töltenek online információgyűjtéssel a bolti vásárlás ELŐTT,
  • online rendelés bolti átvétellel.

Fontos, hogy a vásárlók egy része időben egyre inkább kitolja a Black Friday-hez köthető vásárlást, és már októberben elkezdi beszerezni a kívánt termékeket. Egy amerikai felmérés szerint ezek a “korai vásárlók” 460 dollárral többet költenek, mint azok, akik megvárják a vásárlással a hálaadást. A webshopoknak érdemes figyelni a vásárlók igényeire, és ha ők már októberben keresni kezdik az akciókat, célszerű kampányokkal előre készülni.

Emily Kathi, az Elasticpath tartalommarketing szakembere a következők ellenőrzését javasolja erre az időszakra.

1. Gördülékenyebb vásárlási folyamat

Tegyük lehetővé, hogy a vevőink vendégként is vásárolhassanak, ne kelljen bejelentkezniük vagy regisztrálniuk. Az is fontos, hogy a kosár ikon minden oldalon ott legyen, kövesse a webhelyen a vásárlót. Érdemes vizuálisan megjeleníteni azt is, hogy a mi van a kosárban.

A vevők számára azt is lehetővé kell tenni, hogy az általuk preferált módon fizessenek. Ezért az olyan klasszikus fizetési megoldáson kívül, mint amilyen a bankkártyás vásárlás, ajánljuk fel a webshopban a PayPal, vagy a digitális pénztárcák (mint az Apple Pay) lehetőségét.

2. Kosárelhagyók pingelése

A 2022-es, erre vonatkozó statisztikák szerint az átlagos kosárelhagyási arány 59,2% és 79,8% között mozog. Mivel óriási a potenciál a kosárelhagyók megszólításában és vásárlásra ösztönzésében, mindenképpen készüljünk stratégiával. A kosárelhagyó látogatók számára automatikusan generált, célzott e-mailek küldése például bevált módszer a konverzió növelésére. Érdemes kedvezményt felkínálni, a korábbi vásárlások alapján terméket javasolni, kapcsolódó ajánlatot kiküldeni.

3. Ellenőrizzük a weboldalunk teljesítményét

A weboldal sebessége sarkalatos pont, hiszen mindössze a másodperc töredéke, 0,05 másodperc áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy meggyőző benyomást keltsünk a potenciális vásárlókban. Ha az oldalak betöltése túl sok időt vesz igénybe, vagy lassú a fizetési folyamat, a vevő elhagyja az oldalt.

A javításhoz és fejlesztéshez először teszteljük a honlap sebességét olyan alkalmazásokkal, mint amilyen Google PageSpeed ​​Insights, a Speedmeter vagy Pingdom Speed ​​Test. Ezek az alkalmazások segítenek a problémák feltárásában, így gyorsan kijavíthatjuk a hibákat. Ezen kívül megmutatják, hogy a különböző eszközökön hogyan teljesít az oldalunk, milyen sebességgel tölt be, milyen rajta navigálni, gyorsan megtalálják-e a felhasználók, amit keresnek stb.

Az oldalon a dinamikus tartalomkezelés javasolt: nagy mennyiségű, vagy gyakran frissülő, bővülő tartalom esetén az elemek kezelését strukturált adatok alapján és külső állománykezeléssel kell megoldani. Így garantálható az optimális működés (a megfelelő letöltési sebesség), a különböző felhasználói interakciók kivitelezése (keresés az oldalon vagy személyre szabott tartalom), illetve a könnyű tartalomszerkesztés.

Muszáj odafigyelni a képekre is: a jó minőségű illusztráció elengedhetetlen, ám ezek rendszerint nagyobb fájlok, amelyek lassíthatják az oldal betöltését. A GIF kerülendő a sebesség optimalizálása érdekében, a PNG formátum jól használható grafikákhoz és képernyőképekhez, a JPEG a fotókhoz, az SVG pedig grafikai elemekhez. Javasolt az ún. Lazy Loading trükk bevetése is, ami a képek betöltésének problémáját oldja meg: azt próbálja elérni, hogy a nem kritikus oldalelemek, például a csak lejjebb görgetés után látható képek csupán egy második lépcsőfokban töltődjenek be. Ugyancsak a sebességet növeli a HTTP-kérések csökkentése.

4. Mobilbarát oldal

A mobilra optimalizált webhely kulcsfontosságú a teljesítmény szempontjából. Ha a vásárló nem kapja meg ugyanazt az élményt a különböző eszközökön, elveszítjük. Ez azért is húsbavágó, mert a weboldalak látogatóinak túlnyomó része (átlagosan 70%-a) mobilról nézi az oldalt. A legjobb értékelést elérő weboldalak 80%-a mobilbarát.

A felhasználói élmény és a konverzió közötti összefüggés nyilvánvaló: statisztika bizonyítja, hogy a Black Friday időszak alatt a vásárlások jelentős hányadát okostelefonról bonyolítják. A vevők nagy része nem tér vissza azokra az oldalakra, amelyek nem mobilbarátak.

Érdemes tehát mobilra optimalizálni a weboldalt, ha ez még nem történt meg. Ehhez hozzátartozik többek közt a reszponzív dizájn, a “hajtás feletti rész”, vagyis a görgetés nélkül is látható felület megjelenítésének optimalizálása, a képekkel és illusztrációkkal kapcsolatos, fent említett trükkök. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!