Így hasznosíthatod jobban a vállalkozásod kereskedelmi adatait

Így hasznosíthatod jobban a vállalkozásod kereskedelmi adatait
Hogyan válhatnak a megismerhető piaci adatok gyors, biztonságos, sőt akár automatizált döntésekké, majd javuló konverziós mutatókká?

Ezt a kérdést a legtöbb kereskedő legkésőbb 2020-ban már biztosan feltette magának. A járványhelyzet nem csak az e-kereskedőket, de minden versenyképességre törekvő és innovációra nyitott vállalatvezetőt elgondolkodtatott, hogy tud digitalizálni, hatékonyságot növelni, automatizálni. Mégis az e-kereskedők azok, akikben a leginkább tudatosul az adatok értéke és az okos feldolgozásban, elemzésben és felhasználásban rejlő masszív lehetőség a profitnövelésre - írja a Kosárérték.

Talán még soha nem volt ekkora tétje, hogyan hasznosítják a kereskedők a mindennapi tevékenységük során keletkező, egyre növekvő adathalmazt. A váratlan és kiszámíthatatlan változások egymást követő sora minden döntéshozót meggyötörnek. A legnagyobbakat kivéve azonban csak kevés hazai kereskedő tud állandó szakértői erőforrást biztosítani, tanácsadói teamet foglalkoztatni és biztos kézzel gyors, és akár a napi változásokra reagáló döntéseket hozni.

A másik lehetőség, ha digitális eszközökkel keresünk megoldást a legégetőbb problémákra. E-kereskedelmi szereplőként sokszor találkozunk ügyféloldalon ezekkel a problémákkal, mint például az árazási döntések meghozatala, amelyek sokszor gyorsnak, és mindig a versenytársak árainak ismeretében kellene megszületniük. Vagy a kosárelhagyók visszaterelése, és a hosszan hezitálók vásárlási döntésének elősegítése. A Virgo e-commerce csapatában jól ismerik ezeket a dilemmákat, így valós, megalapozott ügyféligény hívta életre a már a Shoprenter alkalmazásboltjában is ingyenesen kipróbálható, árazási döntéshozatalt elősegítő PriceKIT-et, a *KIT kereskedőknek készült konverziónövelő eszközcsalád első, már több mint 2500 webshop által használt darabját, amelyet hamarosan további modulok követnek majd a sorban.

De nézzük, melyek a legfontosabb területek, hogyan dolgozhatnak nekünk az adatok!

Árelőnyszerzés és megtartás

A versenytársak árainak, kampányainak, vagy akár készleteinek folyamatos figyelemmel kísérése alapvető a megalapozott árazási döntéshozatalhoz. Az adatok begyűjtése, rendszerezése és elemzése és a vezetői döntést igénylő kérdések körének leszűkítése tipikusan olyan feladat, amit nem érdemes még a legjobb munkatársakra sem rábízni. Az automatizált, gyors és költséghatékony szoftveres megoldás nem csak segítséget nyújt az árazásban, de az árdöntések emberi erőforrás takarékosan, automatizáltan történnek.

Kosárelhagyók és hezitálók

Az e-kereskedők számára a vásárlás végigvitelének elősegítése elsődleges fontosságú. Sokan sokáig nem tulajdonítottak jelentőséget a megkezdett vásárlások befejezésének elősegítésére, csak amikor az adatokból egyértelműen kiderült, milyen értékben hagynak termékeket, szolgáltatásokat az oldalaikra látogatók a kosaraikban, hogy majd később talán meg is vásárolják azokat. Többféle vásárlási döntést megkönnyítő és elősegítő online marketingmódszer és eszköz létezik az oldallátogatók visszacsalogatására, a félbehagyott, megszakított vásárlások befejezésének elősegítésére és a konverziószám növelésére. A webshopba integrálható alkalmazások közé tartozó ConvKit hamarosan bemutatkozik hazai, majd a nemzetközi piacokon is.

Az év végén, két ünnep között született meg a várva várt döntés, hogy a Virgo e-kereskedelmi szakértőinek startupja elnyerte a hazai startup inkubációs szcéna legnagyobbjának bizalmát. A Hiventures tőkebefektetőként 300 millió forinttal szállt be a *KIT termékcsalád fejlesztésébe, a hazai eredmények után a digitális profitmaximalizáló eszköztár nemzetközi piaci sikeréhez is hátteret nyújtva.

A Virgo húsz éves történetét végigkísérik az innovatív ötletek felkarolásából született startup sikertörténetek. A Servo Movement után a *KIT digitális konverziónövelő eszköztár első tagja, a PriceKit is a munkatársak belső projektjéből nőtte ki magát több száz millió forintos piaci befektetésre érett startuppá. A *KIT projektben rejlő egyedülálló, nemzetközi piacra lépési lehetőségek a hazai e-kereskedelem két évtizedes tapasztalattal rendelkező szakértőit csábította a startupba. Seprenyi Péter ötletgazda továbbra is részt vesz a termékfejlesztésben, Szijártó Tamás pedig a Virgo termékfejlesztési teamjéből igazolt át a tízfős csapatba, a startup sikerre vezetésére pedig a Smart Commerce Consulting e-commerce üzleti stratégia szakértőjét, Donáth Fruzsinát igazolták le.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!