Így csúszik ki a nagy márkák kezéből a saját cikkeik értékesítése

Így csúszik ki a nagy márkák kezéből a saját cikkeik értékesítése
Sok márka hibázott, amikor az e-kereskedelem korai időszakában harmadik félnek adta át a termékek értékesítését. Most ugyanez történik a használt termékek eladásával is.

Amikor az online kereskedelem még csak gyerekcipőben járt, sok márka marketingvezetője csak legyintett erre a lehetőségre. A divatcikkek újraeladásának elősegítésével foglalkozó Trove ügyvezetője, Andy Ruben azt írja cikkében, ezek a vezetők csak egy webes csomagküldő magazinként tekintettek az e-kereskedelemre. Ez a hozzáállás magyarázza, hogy miért adta át sok márka harmadik félnek vagy online piactereknek saját termékeik értékesítését. Ezek a márkák az online térben hátrányt szenvedtek, mivel a csoportos kereskedelemmel foglalkozó felületek sokkal inkább saját imidzsüket szerették volna erősíteni, figyelmen kívül hagyva a márkák különböző területeken kidolgozott szabályainak betartását.

Amikor az értékesítést egy harmadik félre bízzák, a vásárlók kizárólag a termékek minősége és/vagy dizájnja alapján tudnak dönteni. Ebben az esteben a termékbemutatással, reklamációval, hulladékkezelési módszerekkel, gyártással és forgalmazással kapcsolatos információk nem jutnak el a vevőhöz. Arról nem beszélve, hogy a fogyasztó sokszor úgy érzi, egyedül marad a vásárlási folyamatban, vagy kiszolgáltatottá válik a harmadik félnek, akiknek előírásai és ügyfélkezelése esetleg nem kedvező a fogyasztókra nézve.

 

Mi a helyzet a használtcikk-kereskedelemben?

Az utóbbi években virágzásnak indult a használtcikk-kereskedelem, melynek egyik legszembetűnőbb jele a használtruhaboltok tömeges megjelenése volt. Idővel ezek a boltok saját weboldalt készítettek, majd elkezdték tudatosan használni a közösségi médiát és az online piactereket.

A használtcikk-kereskedelem számára az online értékesítés ugyanazokkal az előnyökkel jár, mint a többi kereskedő számára. Jóval nagyobb vásárlói kört érhetnek el, ráadásul könnyebb megtalálni a potenciális vásárlókat, hiszen a termékekből itt általában egy darab van, egy méretben elérhetőek.

További előnyt jelent, hogy az okostelefonokkal egyre magasabb minőségben készíthetők fotók az eladni kívánt termékekről. Az egyre fejlettebb hirdetési felületek és kiemelések lehetővé teszik az áruk színvonalas bemutatását és a vásárlókkal való interaktív kommunikációt.

A használtcikkek népszerűségét tovább növelik, hogy ezáltal azok is hozzájuthatnak bizonyos márkás termékekhez, akik az eredeti termék megvásárlását nem engedhetnék meg maguknak. A Boston Consulting Group felmérése szerint a vásárlók 66 százaléka használt árucikkek révén találkozott először nagy márkákkal.  Ez természetesen a márkáknak is előnyt jelent, hiszen egyrészt egyfajta márkahűséget generálnak a fogyasztókban. Másrészt pedig az a kép alakul ki a vásárlók fejében, hogy az adott márka magas minőségű, tartós és értékálló termékeket állít elő.

A piacnak az is jót tesz, hogy egyre több vásárló szeretné csökkenteni karbonlábnyomát, ezért arra törekszenek, hogy kevesebb árut kelljen gyártani a kedvükért, illetve kevesebb hulladék keletkezzen ezáltal.

A használtcikkel kapcsolatos előítéletek megszűnőben vannak. Sokak számára egyenesen izgalmat jelent, ha használtcikk-boltokban vadászhatnak vagy kereshetnek alternatívákat.

A fenti előnyök indokolják, miért nem szabadna kiengedni a márkáknak saját kezükből a használt értékesítés csatornáit. Könnyen előfordulhat, hogy a piacterek nem biztosítják azt a vásárlói élményt, melyet a márkák marketingvezetői elképzeltek.

A prémium márkák, melyek maguk irányítják visszavételi csatornáikat, megválaszthatják, hogy hol és hogyan értékesítik tovább termékeiket. A viszonteladásból pedig olyan nettó árrést érhetnek el, mely hasonló a fő üzletágukéhoz. Az e-kereskedelem a márkák számára is lehetőséget biztosít, hogy felgyorsítsák a viszonteladás felé történő elmozdulást, új vásárlókat érjenek el, illetve fenntartsák a márkahűséget a már meglévő vásárlók körében.

 

(Forrás: kosarertek.hu)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!