Így állnak a magyarok Han Soloval és Darth Vaderrel

Így állnak a magyarok Han Soloval és Darth Vaderrel
A magyarok igazi Star Wars fanatikusok: 86 százalékunk szereti a Csillagok háborúját, ezt támasztja alá az is, hogy tavaly több mint 6 600 tranzakció során közel 30 millió forint értékben keltek el relikviák az online piactéren. Han Soloért rajongunk a legtöbben, a vásárlási adatok mégis Darth Vader népszerűségét mutatják – többek között ez is kiderül a Vatera saját, 3 100 felhasználó részvételével készült friss felméréséből és a piactér elmúlt évre vonatkozó forgalmi adataiból. A Star Wars tárgyak közül is legszívesebben játékot helyezünk a virtuális kosarunkba (50%), azon belül is kiemelkedik a Lego és Duplo kategória, továbbá dobogós helyen végeztek a gyűjtemények darabjai (14%) és a SW könyvek (11%) is.

A friss kutatás alapján a válaszadók negyedének (27%) otthonában több mint 25 000 Ft értékű Star Wars relikvia található, míg közel harmaduknak 5 és 25 000 Ft közötti összeget ér gyűjteménye. A válaszadók 43 százaléka könyveket és képregényeket őrizget otthon, 38 százalékuk játékokat, 36 százalékuk figurákat és maketteket gyűjtött össze. Csillagok háborújás ruhadarabot a kitöltők negyede hord, ötödének pedig plakátok és képek a féltve őrzött kincsei. Míg 2017 decemberében Az utolsó Jedik megjelenésekor az eladások kimagaslóan megnőttek, a 2018-as spin-off rész (Solo: Egy Star Wars-történet) megjelenése után a vásárlások nem követték a tendenciát, vagyis a kánon részekhez kapcsolódóan inkább bekapcsol a gyűjtögető kedvünk.

Gyereknek lenni jó
A szívünk mélyén örökre gyerekek maradunk – ezt mutatja az is, hogy a Star Warshoz kötődő vásárlások fele a játék kategórián belül történt. Azon belül a Lego és Duplo termékek toronymagasan vezetnek, a játékvásárlások felénél ezt rendeltük – ami nem meglepő, hiszen a Lego folyamatosan a legnépszerűbb öt márka között szerepel az online piactéren. Emellett játékfigurákkal és plüssjátékokkal (38,25%) gazdagítjuk szívesen az otthoni SW készletet. A kutatás azt mutatja, hogy nem csupán kiállítva csodáljuk a kultikus filmsorozat hőseit, de a bőrükbe is örömmel bújunk, mi több, a kiegészítőkre is nagy figyelmet fordítunk, hiszen tavaly az online piactéren több mint 270 jelmez talált gazdára, és 173 fénykard is a kosarakba került.

Még mindig a jókért drukkolunk
A felmérésben részt vevők kiemelkedő többsége a jókkal szimpatizál (85%), harmaduk Han Solot jelölte meg kedvencnek, őt követi Yoda, Csubakka, R2-D2, Luke Skywalker és Obi-Wan Kenobi, majd csupán a 7. helyet foglalja el Darth Vader. Ugyanakkor az online piactér eladási statisztikák alapján Darth Vader a legkeresettebb figura (27%), és csak a második helyet foglalja el Han Solo (10%). Ahogy a kiemelt karakterek is mutatják, a legrégebben megjelent részek népszerűsége mind a mai napig töretlen.

Még mindig a régi a menő

A kutatás rávilágít arra is, hogy különböző korcsoportok eltérő részeket preferálnak. A 46 év felettieknél a legkorábban bemutatott Csillagok háborúja: Egy új remény a nyerő, a 26 és 45 közöttiek a régi trilógia második részét, A birodalom visszavágot jelölték kedvencként, míg a 18 és 25 közöttiek A Sith-ek bosszújára szavaztak. Összességében mégis elmondható, hogy a kitöltők több mint kétharmada az első trilógiát szereti legjobban.

Rekordok az online piactéren
A felmérést végző Vatera történetében a Star Wars rekordnap Az ébredő Erő bemutatója előtt volt pár nappal: 2015.12.15-én nagyjából tízpercenként gazdára talált egy Csillagok háborúja relikvia. A Vatera jelenlegi kínálatában igazi kincsek is fellelhetők, a három legdrágább Star Wars termék többszázezer forintos árkategóriában mozog. Az első és második helyen a Millenium Falcon Lego kiadása áll, amelyeket nem kevesebb mint 301 000 és 210 000 forintért hirdetnek, picit lemaradva a harmadik helyen a Halálcsillag Lego verziója található. A Vaterán a valaha eladott legdrágább és talán legkülönlegesebb SW relikvia 2014 júniusában kelt el, egy 1992-es Data East Star Wars flipper 500 000 forintért.

Információk a Vatera.hu oldalról
A Vatera Magyarország legnagyobb online piactere, a hazai elektronikus kereskedelem egyik legfontosabb szereplője. Az aukciós és kereskedelmi portál többször is elnyerte az év internetes kereskedője címet. Az online piactér 2000-ben kezdte meg működését, azzal a céllal, hogy eladók és vevők egymásra találását segítse. Mára a több mint kétmillió felhasználó havonta több százezer sikeres adás-vételt bonyolít. A Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre, és a vásárlói elégedettségre, ezért a hazai online piactereken és apróhirdetési oldalakon egyedülálló garancia programot is indított: a Biztonságos Vásárlás Program keretében, ha a felhasználó nem kapta meg a terméket vagy minőségi kifogása merül fel, pénzvisszatérítést, illetve kompenzációt kérhet a Vaterától.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!