És még mindig a Big Data

És még mindig a Big Data
Kétség nem férhet hozzá, hogy a 2010-es évek egyik legnagyobb és legtöbbször emlegetett technológiai trendje a Big Data volt. Az adatelemzés és adattudományok technológiájának robbanásszerű fejlődése egész iparágakat, ha pedig Kínára gondolunk, társadalmakat forgatott fel gyökeresen.

Nem kivétel ez alól az e-kereskedelem sem, amely minden kétséget kizáróan a Big Data fejlesztések egyik legfontosabb területe - írja a kosarertek.hu. Mire készülhet az e-kereskedelem 2020-ban, milyen további változásokat hozhat az adatelemzés, és milyen trendek szabják majd meg a két iparág idei kapcsolatát?

Szinte közhely, hogy a 21. század olaja az információ. Adatokra épülő gazdaságunkban tranzakciók milliárdjai történnek percenként. Minden online eltöltött másodpercben – akár miközben ezeket a sorokat olvassuk – elég csak egy mozdulatot tennünk az egérrel, görgetni egyet, esetleg megnyitni egy linket, és elemzésnek alávethető digitális lábnyomot hagyunk magunk után.

Ahogy a Google Analytics és a marketing trackerek által rögzített adatok segítik a tartalomipart, vagy éppen az onlinemarketing-szolgáltatókat, a kereskedelem során generált adatok ugyanúgy hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a kereskedők minél hatékonyabban megismerhessék fogyasztóikat.

Ezt az elképesztő mennyiségű adatot azonban nemcsak rögzíteni és tárolni kell, de a két évtizeddel ezelőtt még sci-finek ható technológiai megoldásoknak köszönhetően egyre több területen dolgozzák fel sikerrel.

AI, Blockchain, Big Data, kiterjesztett vagy virtuális valóság, chatbotok – mind-mind olyan technológiai innovációk, amelyeket az egyre inkább digitalizálódó világ hívott életre. A Big Data persze nem csupán az utóbbi évtized vívmánya. Sokkal inkább csak egy buzzword, amelynek segítségével leírható minden olyan eszköz, amely a mindennapok során keletkező strukturált vagy éppen strukturálatlan adatok feldolgozását és kiértékelését teszi lehetővé. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!