Érkezik a livestream shopping a Facebookra is

Érkezik a livestream shopping a Facebookra is
A Facebook új e-kereskedelmi funkciót vezet be, amelynek segítségével a vásárlók élő adásban tudnak vásárolni és kérdéseket feltenni a bemutatott termékekről.

Az élő adásban történő vásárlások július 16-ig a “Live Shopping Friday” elnevezésű eseménysorozat keretein belül valósulnak meg, egyelőre kizárólag az Egyesült Államokban – nemzetközi élesítésről még nem érkezett hír - írja a Kosárérték. Az amerikai felhasználók az adott márka Facebook oldalára vagy a Bolt menüpontra kattintva érik el a funkciót. A vásárlási folyamatot megkönnyíti a Facebook Pay is – ez már hazánkban is elérhető, bár jelenleg még csak az appban történő adományozásra, csoportok támogatására lehet használni.

Az élő adásokat a kezdeményezésben részt vevő márkák által küldött szakértők vezetik, ők mutatják be a termékeket és válaszolnak a vásárlóktól szintén élő adásban érkezett kérdésekre. A márkák között jelenleg olyanok szerepelnek, mint az Abercrombie & Fitch, a Clinique vagy a Sephora.

A termékek valós idejű bemutatása jó eséllyel növeli a potenciális vásárlók bizalmát az adott termékeket és a teljes márkát illetően, valamint az élő adás a például a kozmetikai készítmények használatához is vélhetően meghozhatja a nézők kedvét. Egy ilyen közvetítés azt az érzést keltheti, mintha egy ismerősünkkel beszélgetnénk egy új, általuk vásárolt termékről – főleg mivel nem csak kérdések, hanem vélemények, tapasztalatok is érkezhetnek a chat szekcióban adás közben, így a résztvevőknek tulajdonképpen egymással is alkalma nyílik diskurzust kezdeményezni. A vásárlás előtt történő, részletesebb tájékozódás pozitívumként szolgálhat a vevőknek, egy új eladási csatorna használata pedig a márkák számára jelenthet előnyt – emellett pedig természetesen a Facebooknak, mint platformnak sem utolsó.

“A vásárlóknak ez a funkció azt jelenti, hogy felfedezhetik a kedvenc szépségápolási és divatmárkáik legújabb termékeit, és feltehetik a méreteket, tippeket érintő kérdéseiket. A márkák számára pedig az élő adásban történő vásárlás lehetőséget biztosít arra, hogy kapcsolódjanak a vásárlóikkal, egy új csatornán biztosítsanak nekik szórakoztató tartalmat, válaszoljanak a felmerülő kérdésekre, valamint egyszerűsítsék a vásárlási folyamatot (…).” – olvasható a Facebook hivatalos sajtószobájában.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Facebook, livestream