A koronavírus okozta gazdasági károk enyhítését célozza meg az Egyesült Államokban már elindult Facebook Shops, amellyel a cég e-kereskedelmi terjeszkedését hivatott segíteni – írja a kosarertek.hu.
Mark Zuckerberg privát oldalán közzétett videóüzenetében kiemelte, hogy a közösségimédia-óriás a nehéz anyagi helyzetbe került kis- és középvállalkozások számára kínál lehetőséget az online kereskedelembe való egyszerű belépéshez.
A Facebookon eddig is volt lehetőség kereskedelmi csatornák indítására, a május 20-án bejelentett Facebook Shops azonban jóval több ennél, ráadásul szorosan összefonódik az Instagrammal. Az egységes kezelőfelületről menedzselhető ingyenes szolgáltatásban természetesen lehetőség lesz reklámkampányok futtatására is, bár ezek a cég ígérete szerint leginkább a piactéren most megjelenő felhasználók saját termékeinek népszerűsítését, illetve a kevéssé ismert boltok felfuttatását szolgálják majd.
Idővel egyre több helyen lesz eléhető
A szolgáltatás első körben csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, de – mint azt a cég közleményében is írják – nyáron már egyre szélesebb körben válik hozzáférhetővé a funkció további országokban is. Az ígéretek szerint a nyáron érkező Instagram Shops akár egy koppintással létrehozható lesz, és a legfőbb újdonsága “live shopping” funkció, amelynek lényege, hogy a vásárlók az élő videókban bemutatott termékeket közvetlenül megvásárolhatják az applikációból.
A felhasználóknak természetesen lehetőségük lesz arra is, hogy a WhatsAppon, a Messengeren, vagy Instagram Direct üzenetben felvegyék a kapcsolatot a kereskedővel, feltehetik kérdéseiket, segítséget kérhetnek, vagy nyomon követhetik megrendelésük státuszát. A későbbiek folyamán akár az üzenetküldő alkalmazásból is lehetőség nyílik majd a vásárlásra, azonban ezek még csak tervek, az alkalmazás indításakor ez a funkció még nem lesz elérhető.
Terveikben szerepel egy olyan online felület is, amely hűségprogramok szervezésében nyújt segítséget, ezzel is segítve a kereskedőket vásárlóik további fogyasztásának ösztönzésében. Az ígéretek szerint a Facebook Shops számos jelentős e-commerce platform integrációját is támogatja majd: többek között a hazánkban is nagy népszerűségnek örvendő Shopify-ét, a WooCoommerce-ét és a nálunk kevésbé ismert, de komoly piaci részesedéssel bíró BigCommerce-ét is.
Olyan, mint a Messenger, csak más
A Facebook egy másik újítás bevezetését is tervezi, mely a CatchUp névre hallgat. Ennek az alkalmazásnak a segítségével a barátok egymást hívhatják, és csoportos beszélgetéseket kezdeményezhetnek – írja a marketingmorzsak.hu. Hozzáteszik, gyakorlatilag olyan mint a Messenger Rooms, csak hanghívásokkal és sokkal izgalmasabb névvel.
Az applikációban látszik majd, hogy mely barátok elérhetőek, illetve az is, hogy milyen hívások vannak éppen folyamatban, amihez csatlakozni is lehet. A fejlesztők azt ígérik, hogy ezzel az alkalmazással el lehet felejteni, hogy előre egyeztetni kelljen, hogy kinek mikor jó egy hívás, és nem kell megkérdezni, hogy épp rosszkor telefonált-e, mert mutatja, hogy éppen ki elérhető, és ki nem.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!