A világ automatizálási lázban ég. Egyre több vállalati meetingen kerül elő már itthon is a folyamatok automatizálásának szükségessége. Már a bulvárlapok is arról beszélnek, hogy jönnek a robotok és mindenkinek elveszik a munkáját. De hol a határ? Honnan tudjuk, hogy mit érdemes automatizálni, és mit végezzenek továbbra is emberek? Mi az, amit könnyen lehet automatizálni, és mi az amibe még beletörik a legjobb fejlesztők bicskája is a technológia jelen állása szerint? Ezt a témakört járom körbe az elkövetkező néhány bekezdésben, kiemelt figyelmet fordítva a chat és ügyfélszolgálati területre - írja a kosarertek.hu szerzője, Szabó János.
Ha az ügyfélszolgálatok automatizálásáról beszélünk, akkor a legtöbb szakmabelinek chatbotok ugranak be azonnal. A chatbot nem kimondottan mai felfedezés. Már a 80-as években is születtek chatbotok, amelyek képesek voltak alacsony szintű társalgásra. Viszont a köztudatba csak mostanában, a számítási kapacitások drasztikus növekedésével párhuzamosan kerültek be. A Facebook két éve mutatta be a chatbot platformját azzal az ígérettel, hogy forradalmasítja az üzletek és fogyasztóik közötti kommunikációt. Nagyon gyorsan, nagyon nagy számban jelentek meg különböző chatbotok. Lehetett időjárás előrejelzést nézni chatboton keresztül, virágot küldeni, vagy akár Ubert is rendelhettem chatbottal egy átmulatott éjszaka után. Szinte nem volt olyan probléma amit ne akartak volna chatbottal megoldani a fejlesztők.
Ezzel párhuzamosan a fogyasztók és az üzleti döntéshozók jellemzően túlzott elvárásokat támasztottak a chatbotok felé. A média a mesterséges intelligenciát Hollywood-hoz hasonlóan sokszor mindenhatónak mutatja be, pedig a valóság nem is állhatna messzebb ettől a képtől. A teljes cikk itt érhető el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!