Érdemes e-kereskedőként szállítási biztosítást kötni?

Érdemes e-kereskedőként szállítási biztosítást kötni?
A világ egyre több pontján válik vevőbarátabbá az online vásárlás, ez pedig számos kérdést felvet a késve vagy sérülten szállított csomagok kártérítési kötelezettségeivel kapcsolatban is. De mindez költségben, szervezésben mit jelent az e-kereskedőknek és a futárszolgálatoknak, illetve érdemes-e szállítási biztosítást kötni a plusz költségek kivédésére?

A tengerentúlon egyre népszerűbbek az e-kereskedelemhez kötődő szállítási biztosítások. Ezt elsősorban az online vásárolt csúcskategóriás termékek növekvő száma és a minőségi ügyfélszolgálat teszi indokolttá - írja a Kosárérték. A szállítási biztosítás megvédheti a vállalkozásokat a nagy fuvarozókon, köztük a UPS-en, a FedEx-en és az Egyesült Államok postai szolgálatán keresztül küldött sérült, ellopott és elveszett csomagok költségeitől – írja a Practical Eccommerce. Ezek a fuvarozók a kártalanítás különféle formáit ajánlják, az engedéllyel rendelkező biztosítótársaságok pedig elérhető áron olyan szállítási védelmet kínálnak, amely a futárszolgálat garanciáinál is jobb feltételeket kínál a kereskedőknek.

Vevőbarát e-kereskedelem

„A világ egyértelműen vásárlóbaráttá vált” – mondja Dylan Scott, a Parcel Shield Insurance Services vezetője. Szerinte ugyan vevőbarátnak lenni általában jó, ugyanakkor elég drága mulatság egy e-kereskedelmi vállalat számára.

A versenyképesség érdekében a vállalkozásoknak gyakran fizetnek visszatérítéseket és küldenek pótcikkeket még akkor is, ha az elveszett vagy megrongálódott termék költségeit nekik kell lenyelni – ezt várják el ugyanis az ügyfelek. Egyre több eladó gondolkodik úgy, hogy vállalniuk kell ezeket a plusz kiadásokat, még olyan esetekben is, amikor a vevők a kiskapukat kihasználva kijátsszák az eladók jóhiszeműségét.

Így gondolkodik a legnagyobb hazai e-kereskedő

Az ügyfelek megtartása és teljes körű kiszolgálása érdekében a probléma a legnagyobb hazai e-kereskedőnél is folyamatosan napirenden van. Az Extreme Digital-eMAG Kft. esetében 1000 kiszállított csomagból kb. 3-3,5 csomag sérül meg (2019-es egész éves átlag) – tudtuk meg Várkonyi Balázs ügyvezető igazgatótól.

A hazai gyakorlatban rendszerint a futárszolgálat, és nem az e-kereskedő köt biztosítást. Az Extreme Digital és az eMAG a nagy értékű termékeknél (500 ezer forint felett) saját költségen bebiztosítja a megrendelt árut, normál esetben viszont a futárszolgálat biztosítására támaszkodnak. Várkonyi Balázs szerint a biztosítás aránytalanul növelné a házhoz szállítás költségeit, ezzel a cég versenyképességét is. Akár ügyfeleket is veszthetnének, hiszen a jelenleg 500-1000 forintért kiszállított kisebb csomagok, vagy a nagygépek 4-5 ezer forintos szállítási költsége meg is duplázódna, ha biztosítást kötnének rá. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!