Meglátva a lehetőséget koronavírus hatására felpörgő piacban, most ismét komoly elánnal kezdtek bele a fejlesztésekbe. A hátrány ledolgozására most a Google Buy jutalékrendszerének beszántásával, valamint olyan külső partnerek beengedésével próbálkoznak, mint a Paypal és a Shopify. A kérdés az, elég lesz-e mindez a szárnyaló Amazonnal szemben - írja a Kosárérték.
A cég július végén jelentette be, hogy lemondanak a Google Buy programjukban résztvevő kereskedőknek felszámított jutalékról, és díjmentesen elérhetővé teszik számukra a lehetőséget, hogy a Google saját felületein, közvetlenül a keresőből értékesítsék termékeiket. Így a felhasználók anélkül vásárolhatnak a Google Buy alkalmazáson, hogy át kellene kattintaniuk a kereskedő oldalára.
A Google stratégiaváltásának nyitányaként már a tavaszt azzal kezdte, hogy az amerikai piacon elérhető Google Shoppingon ingyenesen megjelenítette azoknak a kereskedőknek a termékeit, akik készek voltak megfelelő formátumban listázni a náluk elérhető árucikkeket. Az igazi kérdés azonban az, mire lesz ez elég a kijárási korlátozások hatására erőteljesen növekvő Amazonnal, vagy éppen az amerikai piacon szintén jóval komolyabb részesedéssel bíró Walmarttal szemben.
A Google Shopping legkomolyabb problémáját az elemzők a meglehetősen sajátosan értelmezett és igen magas kiszállítási díjakban, valamint a meglehetősen kaotikusra sikeredett felhasználói felületben látják. A zavaros checkout-folyamat, a magas szállítási díjak és az ezek ellenére meglehetősen hosszadalmas kiszállítás mind-mind olyan tényezők, amelyek megoldása nélkül sokan még a fenti új ígéretek fényében is kétségesnek tartják, hogy a Google szolgáltatása versenyképes lehet a konkurenciával szemben.
A teljes cikk itt olvasható...
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!