Egy átlagos magyar család a havi keresetének jelentős részét élelmiszerre költi, megelőzve ezzel a lakásfenntartásra és a közlekedésre fordított összeget. Ez derül ki a KSH adataiból, amely szerint 2018 első félévében a magyar háztartások egy főre jutó havi kiadásainak közel 30%-át költötték élelmiszerre, ami átlagosan mintegy másfél millió forintot jelent családonként éves szinten. „Bevásárlásra minden háztartás jelentős összeget fordít. Ennek ellenére a legtöbb vásárlónak számos negatív élménye fűződik hozzá, elég csak az akciók folyamatos figyelésére, a sorban állásra, vagy a cipekedésre gondolnunk. Ezen problémák miatt egyre többen döntenek úgy, hogy online rendelik házhoz az élelmiszereket” – mondta el Kövesdi Áron, az online spórolást forradalmasító Smartkosár.hu ügyvezetője.
A Start it @K&H inkubátorban fejlődő Smartkosár.hu weboldalát az elmúlt fél év alatt több mint 70.000 tudatos vásárló használta, akik az oldal segítségével összesen több mint 34 millió forintot takarítottak meg. „Az áruházak elárasztanak mindenkit az aktuális kínálatukról szóló akciós újságjaikkal, az akciós árak alapján azonban nem szabad döntést hoznunk, hiszen az csak egy termékre, és nem a teljes bevásárlásra vonatkozik. Aki pusztán az akciók alapján választja ki, hogy melyik boltból rendel, sok pénzt dobhat ki az ablakon, hiszen a csalogató akciókat a boltok jellemzően más termékek árának megemelésével kompenzálják. A Smartkosár.hu ebben az „ár-rengetegben” segít eligazodni. Az oldalon az összeállított kosarak végösszegét hasonlíthatjuk össze, és így megtudhatjuk, hogy melyik az a bolt, ahonnan a legolcsóbban lehet házhoz rendelni az összeállított kosarat. Az eddigi vásárlások elemzése alapján egy-egy bevásárlás során 30-35%-ot spórolhattak meg az oldalunkat használó tudatos vásárlók, a megtakarított összeg pedig éves szinten meghaladhatja az 500 ezer forintot egy család esetében, amiből akár egy kellemes nyaralást is ki lehet hozni” – mutatott rá az oldal legfontosabb előnyére Kövesdi Áron.
„A kezdeti lépéseknél a Start it @K&H inkubátorban kapott szakmai mentorálás és tanácsadás nagy segítséget jelentett számunkra, aminek köszönhetően eljuthattunk a következő mérföldkőhöz, az anyagi támogatás bevonásához. Az eddigi sikereknél nem állunk meg, tovább bővítjük weboldalunk funkcióit, hogy még kényelmesebbé és egyszerűbbé tegyük az online bevásárlást. Ehhez 200 millió forint befektetést vontunk be, azonban egy ekkora tőkeinjekciónak izgalmas, de komoly jogi háttere van, így a tranzakcióval kapcsolatban felmerülő jogi kérdések tisztázásában és a kockázatok felmérésében az Oppenheim Ügyvédi Iroda segítségével tudtunk eligazodni. Emellett a Cápák között üzleti tévéshow befektetői közül csatlakozott hozzánk tulajdonosként Balogh Péter, az NNG alapítója és a magyar startup közösség egyik legelismertebb angyalbefektetője, valamint Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke. Célunk, hogy az új szakmai befektetők segítségével a Smartkosár.hu még több tudatos vásárlónak tegye olcsóbbá és egyszerűbbé a bevásárlást”– fejezte ki örömét Kövesdi Áron.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!