
A Bloomberg jelentése szerint az Alibaba Group Holding negatív irányba módosította idei előrejelzéseit – számol be róla a Kosárérték. Mint írják, a lassuló növekedés az egész kínai gazdaságra jellemző lesz majd. Bár Kína piacvezető e-kereskedőjének még márciusban is 22 százalékkal sikerült növelnie a bevételeit, de a korábbi 35 százalékra taksált éves növekedést aligha sikerül majd elérniük.
Félve nyílnak a pénztárcák
Ugyan az áprilisi számok is mutatnak némi növekedést, és úgy tűnik, hogy kezd helyreállni a bevétel, a kínai fogyasztók meglehetősen óvatosan nyitják meg pénztárcájukat újra, és komoly tartalékolásba kezdtek. Ez persze nemcsak az Alibabára, hanem minden e-kereskedelmi cégre igaz a világ második legnagyobb gazdaságában. A korábbi évek két számjegyű növekedési rátája helyett idén az első, korlátozásokkal sújtott pénzügyi negyedévben mindössze 5,9 százalékos növekedésről számolt be a kínai kormány.
Az Alibaba növekedési rátájának fenntartását a járvány okozta károk mellett nehezíti az a tény is, hogy a cég túl nagyra növekedett. Az Alibaba Holdingtól puszta méreteinél fogva is egyre nagyobb erőfeszítéseket követel, hogy tartani tudják a két számjegyű növekedést. Ebből a szempontból a legfontosabb a cég számára a néhány éve beindított felhőszolgáltatási üzletág, amely a gyengélkedő kereskedelmi és marketingüzletággal szemben az első negyedévben 58 százalékos bevételnövekedést ért el.
A teljes cikk itt olvasható.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!