A Notino minden negyedévben folyamatos növekedést produkált mindegyik országban, ahol működik. A vállalat 32 százalékos növekedést könyvelhetett el az előző pénzügyi évhez képest, annak ellenére, hogy az e-kereskedelem általánosságban csökkenő tendenciát mutat. A legutóbbi költségvetési évben a kiszállított küldemények száma a 20 milliót is átlépte, ami naponta 56 ezerrel több csomag az előző gazdasági periódushoz képest, és ami összesen 109 millió eladott termék. A rekordnap december 19-e volt, amikor a feladott küldemények száma meghaladta a 205 000 darabot. A Notino a legtöbb megrendelést a Black Friday idején kapta: ekkor egy nap alatt 194 ezer megrendelés futott be a vállalathoz.
A Notino gazdasági sikerek mellett szakmai elismerésben is részesült idén. A belga Cross-Border Commerce Europe platform által ötödik alkalommal összeállított, TOP 500 európai határon átnyúló üzlet nívós éves rangsorán az előkelő 9. helyen végzett.
Első helyen az ügyfél-elégedettség
„A kozmetikai iparban elsőként használtuk ki az Európai Unió közös piacának előnyeit, és egyedülálló központosított együttműködési modellt hoztunk létre olyan partnerekkel, mint az LVMH, a L'Oréal Group, az Estée Lauder Companies, a COTY és a Shiseido. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy az ágazat legkiemelkedőbb márkáit összpontosítsuk, és ezáltal közösen hozhassunk létre új szolgáltatásokat az ügyfelek számára, egész Európa-szerte. Nagyon magas a nettó promóter pontszámunk is, amely vásárlóink termékeinkkel és szolgáltatásainkkal való elégedettséget tükrözi. Ügyfeleink több mint 80 százaléka ajánlaná szolgáltatásainkat, ami messze meghaladja más európai webáruházak értékelését" –kommentálta az újabb évet Zbyněk Kocián, a Notino vezérigazgatója.
A Notino több mint 100 000 terméket kínál 2500 világszintű, valamint kisebb, helyi márkáktól egyaránt, és folyamatosan azon dolgozik, hogy újabb termékeket és jobb szolgáltatásokat nyújthasson vásárlóinak. A vállalat a hagyományos termékkínálat mellett az egészségügyre is kiterjesztette kínálatát: a vény nélkül kapható gyógyszerek, vitaminok, ásványi anyagok és egyéb étrend-kiegészítők, az egészségügyi és sporttáplálkozás, valamint az édesanyáknak és a gyermeknek szánt termékek is megvásárolhatók a webáruházukban.
Stratégiai elhelyezkedésű elosztóközpontok a lehető leggyorsabb kiszolgálás érdekében
A Notino célja, hogy vásárlóinak elismert márkák termékeit kínálja, miközben kifogástalan és gyors kiszolgálást biztosít – ezért a vállalat idén megnyitotta legújabb elosztóközpontját Olaszországban. A 13 000 m²-es raktár elsősorban a spanyolországi és portugáliai ügyfelek ellátását szolgálja, a tervek szerint azonban a téli ünnepi időszakban más országokba, például Horvátországba és Franciaországba is szállítanak majd. A megnyitást követő első napon a központ összesen 1229 megrendelést kezelt és a május 3-i működés kezdete óta 107 861 kiszállítást biztosított.
A Notino 2020 óta Romániából is szállít megrendeléseket, hiszen a csehországi Rajhrad mellett Bukarestben is rendelkezik elosztóközponttal, amely nemcsak Romániát, hanem Görögországot és Bulgáriát is kiszolgálja. Azonban nem csupán az ellátási folyamatok racionalizálása az egyetlen dolog, amire a Notino összpontosítani akar. Az olaszországi a vállalat második olyan elosztóközpontja Rajhrad után, ahol a Notino egy automatizált csomagolósor bevezetését is tervezi, amely a küldemények még inkább környezetbarát csomagolását biztosítja. A csehországi központban jelenleg a megrendelések több mint 40 százalékát csomagolják ilyen módon. Ennek köszönhetően a műanyagfogyasztás 90 százalékkal kevesebb az így csomagolt termékek esetében.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!