Sok mindenre jó a chatbot

Sok mindenre jó a chatbot
A live chat funkció jelenléte a weboldalakon bizonyítottan növeli az online konverziókat, emellett segít a vásárlást követő érdeklődések gyors és hatékony megválaszolásában, így a hagyományos ügyfélszolgálati csatornák tehermentesítésére is kiváló.

A chat hatalmas előnye, hogy valós időben, az online felületen képes megválaszolni olyan gyakran feltett kérdéseket, mint például termék információ, szállítási költség, rendelési státusz és általános help-desk jellegű érdeklődések, így nem csak hatékony megoldást jelent a cégek számára, de a pozitív ügyfélélmény kialakításában is jelentős szerepe van - írja a kosarertek.hu.

Azonban kisvállalkozások esetében van néhány anyagi akadály, melyet nem könnyű leküzdeni a live chat üzemeltetését illetően. A licensz költségeken felül gyakran plusz munkaerő bevonását jelentheti a chat csatorna üzemeltetése, illetve gyakran a csúcsidőszakok lefedéséhez nem is elegendő egyetlen chates munkaállomás működése. Ráadásul a beérkező chatek számának hullámzása csak korlátozottan kiszámítható, azonban a chat ügyintézők munkabére attól függetlenül ketyeg, hogy éppen érkeznek-e megválaszolandó kérdések.

További nehézséget jelenthet, hogy a válaszadási időt nagyban befolyásolja a látogatószám ingadozása, és az átlagosnál hosszabb várakozás esetén az ügyfelek könnyen lemorzsolódhatnak. Live chatre fókuszáló felmérések szerint a kiskereskedők chat ügyintézői a nagyvállalatok munkatársaihoz képest kevesebb chatet kezelnek naponta, viszont hosszabb válaszadási idővel dolgoznak. Ez valószínűleg arra vezethető vissza, hogy a kisebb ügyfélszolgálati csapatok beosztását nehezebb rugalmasan a látogatószám ingadozásához és csúcsidőkhöz igazítani.

A chatbotok segíthetnek áthidalni a szakadékot a live chat és az önkiszolgáló ügyintézés között. Bár a magas szinten testreszabott chatbotok sok idő- és költség ráfordítást igényelnek, ma már szerencsére sok költséghatékony dobozos megoldás is elérhető, így a Messenger botok kis- és nagyvállalkozások számára egyaránt az egyik legjobb lehetőséget jelentik az automatikus ügyfélkiszolgálást illetően.

És hogy miért?

Magyarország lakosságának majdnem 60%-a használja a Facebookot, ami több mint 5.8 millió felhasználót jelent. A Messenger az egyik legnépszerűbb üzenetküldő applikáció, amely lehetővé teszi külsős cégek számára is, hogy chatbotokat fejlesszenek rá. Olyan nagyvállalatok, mint a Lego, a Spotify, a Fandango vagy a Sephora sikeresen használják a Messenger botokat annak érdekében, hogy az érdeklődőket az értékesítési felületeikre tereljék. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!