Sajátos módszert talált ki az Amazon arra, hogy megállítsa a két kínai online kereskedelmi óriás, a Temu és a Shein előretörését az Egyesült Államok kiskereskedelmi piacán – számolt be az ezzel kapcsolatos értesülésekről az Investopedia tőzsdei hírportálja. Az amerikai vállalat a június végén megjelent hírek szerint elkezdte kínai beszállítók bemutatását platformján. (Pontosabban: a weboldalainak egy új részéről van szó, amelyet azért hoztak létre, hogy olcsó ruhákat és háztartási cikkeket értékesítsen az amerikai fogyasztóknak közvetlenül Kínából.)
Az Amazon június utolsó napjaiban állítólag összehozott egy találkozót kínai eladókkal. Ezen olyan prezentációt mutattak be, amely igyekezett bemutatni, hogyan nézne ki az új site a nagy platformon belül. Ezen slide-okat mutattak arról, hogyan tálalnák a potenciális vásárlók elé a termékeket a kávésbögréktől a ruhákon át a mobiltelefonokig. A találkozóról és az új szolgáltatás koncepciójáról először a The Information, később a Bloomberg és a The Wall Street Journal számolt be (aztán mások is). A források arra utalnak, hogy bizony: komoly a dolog.
Az Amazon szóvivője az Investopediának csak azt a bullshitet vezette elő, amit akkor kommunikálnak a cégek, amikor nem akarnak valamiről kommunikálni. Az Amazon „mindig új utakat keres az értékesítő partnereivel való együttműködésre”, hogy a vásárlóknak „nagyobb választékot, alacsonyabb árakat és nagyobb kényelmet” kínáljon. Az új szekcióban feladott megrendelések közvetlenül a kínai beszállítókhoz érkeznének. A teljesítés 9-11 napot venne igénybe. Ez lényegében megegyezne a Temu és a Shein gyakorlatával. Szakértők szerint a kínai cégek részben a szállítási idők hossza miatt tudják feltűnően olcsón kínálni portékáikat.
A kínai eladóknak tetszik az Amazon kezdeményezése
A kezdeti visszajelzések arra utalnak, hogy a kínai szállítók nagyon pozitív visszhanggal fogadják az Amazon kezdeményezését – mondta Vang Hszin a sencseni nemzetközi e-kereskedelmi szövetség igazgatónője a Yahoo Finance beszámolója szerint. Ennek legfőbb magyarázata talán a Temu, illetve az Amazon rendszere közti különbségben keresendő.
Az Amazon új programja keretében a kereskedők maguk határozhatnák meg termékeik árát. Ez eltér a Temu modelljétől, amelyben az online platform üzemeltetője a kívánatosan alacsony ár érdekében beleszól az árképzésbe. A szakértő úgy véli, hogy ez valószínűleg vonzó lesz a határokon átnyúlóan kereskedő online boltosok és a közvetlen gyári exportőrök szemében.
Olvasd el a teljes cikket a Kosárérték E-kereskedelmi magazin oldalán!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!