Online vásárlásélményed lehet a sarki boltban is

Online vásárlásélményed lehet a sarki boltban is
Az okos technológiák robbanásszerű fejlődésével a tradicionális boltok egyre többet merítenek a weboldalakon alkalmazott értékesítési megoldásokból, az online kereskedők ″polcairól″ pedig egyre többször köszönnek vissza a kiskereskedelmi gyakorlatban már jól bevált módszerek.

Az elmúlt három évtized információ technológiai robbanása gyökeresen forgatta fel nemcsak az életünket, média fogyasztási szokásainkat vagy információkhoz való viszonyunkat, de a termékek és szolgáltatások értékesítésének 20. századra kialakult rendszerét is, létrehozva egy olyan globális iparágat, amelyben az előrejelzések szerint az évtized végére évi 4000 milliárd dollár cserél majd gazdát - írja a kosarertek.hu.

Bár a hagyományos kiskereskedelemben az áruházak és boltok egyre inkább visszaszorulóban vannak – az elektronikus kereskedelem térhódítása miatt – aligha valószínű, hogy azok végleg eltűnnének majd az életünkből. Az okos technológiák robbanásszerű fejlődésével a tradicionális boltok egyre többet merítenek a weboldalakon alkalmazott értékesítési megoldásokból, az online kereskedők "polcairól" pedig egyre többször köszönnek vissza a kiskereskedelmi gyakorlatban már jól bevált módszerek. Ennek az utóbbi években lendületet kapott paradigmaváltásnak az aktuális buzzwordje a "phygital design".

Magyarra fordítva talán "figitális tervezésnek" nevezhető folyamat lényege, hogy a vásárló a termékhez kapcsolódóan olyan plusz információkat és személyre szabott szolgáltatást is kap a tranzakció során, amelyek túllépnek a megszokott értékesítési folyamat hagyományos keretein. A vásárlás hatásai így az egyszeri fizikai tranzakción túlmutatva, kiterjednek a vevő otthoni, munkahelyi vagy szabadidős környezetére is.

A "figitális élmény" része, hogy a vevők által használt, hálózatra kötött okos eszközökön végrehajtott digitális tranzakciói  –  melyekbe beleértendő minden, akár telefonon, táblagépen, televízón, viselhető kütyün, esetlegesen konyhai eszközökön történt  –  a vásárlás során szintén az eladóhoz kerülnek. Ilyen értelemben a vevők a pénzen túl, saját személyes adataikkal is fizetnek az áruért és cserébe olyan teljesen személyre szabott vásárlási élményben részesülnek, mely a jövőben alapvetően változtathatja meg a hagyományos bolti értékesítés folyamatát.

Mint minden új technológiára épülő értékesítési megoldásnak, a figitális élményeknek a célközönségét is az ilyen jellegű újítások iránt fogékony y- és z generáció adja. Nem meglepő hát, hogy elsőként leginkább a divat- és kozmetikai termékeket forgalmazó márkák jelentek meg ilyen megoldásokkal a gyakorlatban is. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!