Online fizetési eszközökről kendőzetlenül

Online fizetési eszközökről kendőzetlenül
A Neticle a 2019 októberében megrendezett Internet Hungary-n arról tartott előadást, milyen volt az fogadtatásuk az online fizetési eszközöknek az internetezők körében. A szövegelemző cég a Revolut, az Apple Pay, a Simple Pay és a Transferwise-zal kapcsolatos említéseket és felhasználói véleményeket vizsgálta.

A Neticle Media Intelligence egy intelligens médiaelemző, amely minden olyan publikus, magyar nyelvű tartalmat (cikket, blogposztot, fórumbeszélgetést, értékelést, social media bejegyzést vagy kommentet) megtalált az interneten 2019 január elseje óta, amelyben a bevezetésben felsorolt fizetési eszközök valamelyikét említették. A találatokat pedig a rendszer automatikusan elemezte aszerint, hogy mennyire pozitív vagy negatív az egyes említések szentimentje.

Revolut – Nem elég fejlett a felhasználók edukálása
A Revolutról itthon egyértelműen fórumokon írnak a leggyakrabban. 2019 elejétől kezdve a konferencia napjáig 16997-szer említették meg a neten a fizetőeszközt, és ebből 81%, 13814 említés fórumokról jött be. A leggyakrabban fellelhető szó a találatokban a “szerintem” volt, ami a Neticle kutatása alapján azért van, mert a Revolut nem adott megfelelő vagy elegendő információt a bejövő, igen nagy mennyiségű felhasználói kérdések megválaszolásához, így maradt az, hogy a userek egymásnak segítettek különböző online beszélgetések során. Mindez egyébként a Revolut megítélésén is meglátszott: az említések kimutatták, hogy a túl sok bizonytalanság miatt sokszor elégedetlenek a felhasználók.

Az említések tartalomtípus szerinti megoszlása (Forrás: Neticle.com)
Kapcsolódó témák említésszám és megítélés függvényében (Forrás: Neticle.com)


Simple app
Elégedetlenség a felhasználói élménnyel A Simple applikáció nyújtotta szolgáltatások megítélése a komplex lehetőségeknek köszönhetően pozitív, ugyanakkor a használattal és a frissítésekkel kapcsolatos vélemények negatívak. Az olyan kapcsolódó kifejezések, mint a “regisztráció” vagy “hiba” jellemzően panaszokban, negatív tartalmakban jöttek elő. Azt viszont nem lehet elvitatni, hogy a kiegészítő szolgáltatásaival felrakta magát a térképre: többszázan dicsérték a mozijegyvásárlást, a vásárlást és bár a parkolásnak vegyes a megítélése, ezt is közel 250-en említették.

Transferwise – Jó valutaváltás és árfolyam
A Transferwise-nál is hasonló volt a fórumbeszélgetések aránya, mint veresenytársánál, a Revolutnál, az említések legnagyobb része itt is ugyanazokon a felületeken keletkezett. A felhasználók között a Transferwise-zal kapcsolatban sok kérdés született a bejelentkezési folyamat legbiztosabb módjával kapcsolatban, ugyanakkor a trendet árnyalja az is, hogy gyakran említik a Revolut kontextusában. Érdekes azonban, hogy a két legnagyobb, új keletű fintech szolgáltatást nem versenytársként, hanem egymás mellett megférő alternatívaként tartják számon. Ha csak a Transferwise-nál előforduló témákat nézzük, a “váltás” megítélése feltűnően pozitív irányba változott, ezzel szemben az account témához kapcsolódó érzelmek negatívvá váltak.

Az említések tartalomtípus szerinti megoszlása (Forrás: Neticle.com)
A Transferwise-hoz kapcsolódó fő témák térképe (Forrás: Neticle.com)

Apple Pay - Ha valami működik, keveset írnak róla
Örök igazság, hogy a botrányoknak és negatív híreknek százszor akkora visszhangja van, mint a jó dolgoknak, és ezt figyelte meg a Neticle az online fizetőeszközök esetében is. Az Apple Pay-ről nincsenek negatív panaszok, de pozitív bejegyzések sem – csupán magas tranzakciószám és jó hírek a sajtóban arról, hogy gördülékenyen működik. A médiaelemző cég számára érdekes eredmény volt, hogy a termék bevezetésének nagy visszhangja volt a sajtó és a felhasználók körében egyaránt, viszont azóta keveset írnak róla – de a megítélése továbbra is pozitív maradt.

 

Az Apple Pay véleményárfolyama: a vonal vastagsága a napi említésszám mennyiségét, míg a grafikon görbéje a megítélést mutatja (Forrás: Neticle.com)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Neticle

A Neticle vállalati szövegelemző megoldásokkal segíti az IT, kutatás és marketing részlegeket. Termékei az intelligens médiafigyelésre és médiaelemzésre épülő Media Intelligence, a vásárlói és egyéb …