Nézzük, hogyan híztak a webruházak a kéthetes magyar Black Friday alatt!

Nézzük, hogyan híztak a webruházak a kéthetes magyar Black Friday alatt!
Az eredetileg egynapos Black Friday akciók az idén két teljes héten át zajlottak Magyarországon.

Az eredetileg egynapos Black Friday akciók az idén két teljes héten át zajlottak Magyarországon. Néhány nagyobb webáruház közleményéből érdekes adatokat és trendeket tudhatunk meg a fekete péntekkel kapcsolatban - írja a kosarertek.hu.

Extreme Digital: nőtt a vásárlások értéke
Az ország legnagyobb forgalmú webáruháza egy héttel a „hivatalos” dátum előtt, azaz november 16-án tartotta Black Friday akcióját. Közleményük szerint az online vásárlók első nagy rohama reggel hat és nyolc óra között zajlott, majd este nyolctól a munkából hazatérő internetezők még egy csúcsforgalmat generáltak. 2018-ban az örök slágernek számító műszaki cikkek mellett az eDigitalnál kiemelkedő sikere volt a fogyasztási cikkeknek is: a fekete pénteken rengeteg tisztítószert, mosó-, és mosogatókapszulát rendeltek a vásárlók akciósan elérhető, nagy kiszerelésben.  Növekedett a vásárlások értéke: az átlagos kosárérék nettó 6614 forinttal magasabb volt a tavalyinál.

A rendelések 15,8%-ának ellenértékét online bankkártyás fizetéssel rendezték a vásárlók, ami 1,9%-os növekedés az előző évhez képest, és az Extreme Digital szerint a hazai piacon rendkívül kedvező aránynak számít. A tavalyi 48,8%-ról 52,6%-ra emelkedett azoknak az aránya, akik személyesen vették át rendeléseiket az Extreme Digital valamelyik szaküzletében. A normál méretű termékek átvételét 5 napon belül garantálta a cég. A fekete pénteket követő hétvégén a csomagok közel fele útnak indult a vállalat raktáraiból.

eMag: 6,8 milliárdos bevétel
Az eMAG közleménye szerint a fekete pénteken 2,7 millió látogató kereste fel a webáruházat, ami 40 százalékkal haladja meg az előző év adatait. A csúcsponton 164 000 látogató böngészett az oldalon egyidejűleg. Tisztán látható tendencia, hogy a fogyasztók az oldal látogatáshoz és vásárláshoz is egyre gyakrabban használják okostelefonjukat: a teljes látogatottság 65 százaléka érkezett mobiltelefonokról, ami 8 százalékkal több, mint tavaly. A vásárlók összesen 253 859 terméket rendeltek az oldalról. A rekordot 07:16-kor sikerült beállítani, amikor egyszerre 1047 rendelés érkezett be. Idén az eMAG felhasználói különös érdeklődést mutattak kisebb-nagyobb háztartási gépek, tévék, laptopok, okostelefonok és deco ajánlatok iránt. A legtöbb termékből álló rendelés 39 árucikket foglalt magába, köztük számos elektronikai és háztartási árucikket, ami állandó trend volt az eMag vásárlói körében. A látogatók összesen 6,8 milliárd forint értékben vásároltak, vagyis az átlagos kosárérték megközelítette a 27 ezer forintot. A legmagasabb értékű rendelés összege: 2 341 639 forint volt.

Több, mint 40 000 magyarországi vásárló választotta a kártyás fizetést.

A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!