Az eredetileg egynapos Black Friday akciók az idén két teljes héten át zajlottak Magyarországon. Néhány nagyobb webáruház közleményéből érdekes adatokat és trendeket tudhatunk meg a fekete péntekkel kapcsolatban - írja a kosarertek.hu.
Extreme Digital: nőtt a vásárlások értéke
Az ország legnagyobb forgalmú webáruháza egy héttel a „hivatalos” dátum előtt, azaz november 16-án tartotta Black Friday akcióját. Közleményük szerint az online vásárlók első nagy rohama reggel hat és nyolc óra között zajlott, majd este nyolctól a munkából hazatérő internetezők még egy csúcsforgalmat generáltak. 2018-ban az örök slágernek számító műszaki cikkek mellett az eDigitalnál kiemelkedő sikere volt a fogyasztási cikkeknek is: a fekete pénteken rengeteg tisztítószert, mosó-, és mosogatókapszulát rendeltek a vásárlók akciósan elérhető, nagy kiszerelésben. Növekedett a vásárlások értéke: az átlagos kosárérék nettó 6614 forinttal magasabb volt a tavalyinál.
A rendelések 15,8%-ának ellenértékét online bankkártyás fizetéssel rendezték a vásárlók, ami 1,9%-os növekedés az előző évhez képest, és az Extreme Digital szerint a hazai piacon rendkívül kedvező aránynak számít. A tavalyi 48,8%-ról 52,6%-ra emelkedett azoknak az aránya, akik személyesen vették át rendeléseiket az Extreme Digital valamelyik szaküzletében. A normál méretű termékek átvételét 5 napon belül garantálta a cég. A fekete pénteket követő hétvégén a csomagok közel fele útnak indult a vállalat raktáraiból.
eMag: 6,8 milliárdos bevétel
Az eMAG közleménye szerint a fekete pénteken 2,7 millió látogató kereste fel a webáruházat, ami 40 százalékkal haladja meg az előző év adatait. A csúcsponton 164 000 látogató böngészett az oldalon egyidejűleg. Tisztán látható tendencia, hogy a fogyasztók az oldal látogatáshoz és vásárláshoz is egyre gyakrabban használják okostelefonjukat: a teljes látogatottság 65 százaléka érkezett mobiltelefonokról, ami 8 százalékkal több, mint tavaly. A vásárlók összesen 253 859 terméket rendeltek az oldalról. A rekordot 07:16-kor sikerült beállítani, amikor egyszerre 1047 rendelés érkezett be. Idén az eMAG felhasználói különös érdeklődést mutattak kisebb-nagyobb háztartási gépek, tévék, laptopok, okostelefonok és deco ajánlatok iránt. A legtöbb termékből álló rendelés 39 árucikket foglalt magába, köztük számos elektronikai és háztartási árucikket, ami állandó trend volt az eMag vásárlói körében. A látogatók összesen 6,8 milliárd forint értékben vásároltak, vagyis az átlagos kosárérték megközelítette a 27 ezer forintot. A legmagasabb értékű rendelés összege: 2 341 639 forint volt.
Több, mint 40 000 magyarországi vásárló választotta a kártyás fizetést.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!