Mutatjuk a lemorzsolódó ügyfelek ellenszerét!

Mutatjuk a lemorzsolódó ügyfelek ellenszerét!
Habár ma szeretünk úgy gondolni rá, mint egy teljesen új iparágra, amiben más játékszabályok uralkodnak, mint az eddigiekben, azért az e-kereskedelemben is érvényesek a közgazdaságtan alapvető törvényei - írja a kosarerek.hu.

A lemorzsolódási arány (angolul attrition rate vagy churn) egy olyan mérőszám, ami a kereskedőt elhagyó vásárlók arányát jellemzi az összes vevőhöz képest. Minél kisebb ez a ráta, annál jobban tervezhetők a vállalat bevételei és annál kisebb az eladásonkénti marketingköltség. Különösen jól belátható ez az olyan szolgáltatásoknál, ahol a vásárlók havidíjat fizetnek mondjuk egy szoftver használatáért: itt évi 5-7 százalékos lemorzsolódás tekinthető normálisnak, ha ennél magasabb a szám, beavatkozás szükséges, hogy megőrizhető legyen a működőképesség.

Számos stratégia létezik arra, hogy mérsékeljük a vásárlók lemorzsolódását, így csökkentve a működési kockázatot és növelve a vállalkozás jövedelmezőségét.

1. Ösztönözzük az előrefizetéseket!

A felhasználók alapvetően szeretik az olyan ajánlatokat, ahol ők választhatják meg, hogyan akarnak fizetni, és nem követelnek tőlük hűségnyilatkozatot vagy más elköteleződést. Ezért ajánl a legtöbb cég havi előfizetési lehetőséget is. Ez azonban a vállalat számára nem túl kedvező, hiszen megjósolhatatlan lesz a lemorzsolódás mértéke, így nehéz a bevételek tervezése.

Ha a feliratkozót arra bátorítjuk, hogy egy hosszabb időtartamra fizessen elő, cserébe kedvezményt kap az árból, mindenkinek kedvező helyzetet hozunk létre: a vevő kevesebbet fizet, nekünk pedig kiszámíthatóbb a bevételünk. Sokkal jobb az olyan ügyfél, aki előre fizet egy évre 10 százalék kedvezménnyel, mint aki teljes áron 30 nap után visszamondja az előfizetését.

Lemorzsolódás - Billingo

A számlázóm rendszeresen ajánlatokat tesz nekem, hogy hosszabbítsam meg az előfizetésem, bár még nem is közeleg a lejárat határideje. Itt épp 25% kedvezményt kínál. Miért hagynám ki?

Vannak persze olyan termékek vagy szolgáltatások is, ahol nemigen lehet árkedvezményt adni, ezeknél az ingyen hónapok, vagy valamilyen egyéb előny felajánlása a járható út. A cégnek folyamatosan érdemes ügyfélszerzési akciókba fektetnie bevételeinek egy részét, hogy a havi lemorzsolódást pótolni tudja. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!