Mitől olyan sikeres az Amazon és a Tesla?

Mitől olyan sikeres az Amazon és a Tesla?
Az elmúlt évtizedekben egyes iparágakat alapjaiban felforgató, forradalmi sikereket elérő szolgáltatások, mint az Airbnb, Amazon vagy Tesla számos különböző tényezőnek köszönhetik sikerüket. Egyvalami azonban mindegyik vállalatban közös – nemcsak egy új termékkel léptek piacra, hanem egészen egyedi vásárlói élményt nyújtanak vevőiknek.

Ennek megfelelően a vásárlói elvárások is napról-napra változnak, fejlődnek. Ma már mindenki elvárja az Amazonhoz hasonló aznapi kiszállítást, függetlenül attól, hogy milyen termékekről van szó, ahogy az is természetes, hogy egy áruház platformtól és a használt készüléktől függetlenül bárhonnan elérhető legyen.rmékkel léptek piacra, hanem egészen egyedi vásárlói élményt nyújtanak vevőiknek - írja a kosarertek.hu.

Ennek megfelelően a vásárlói elvárások is napról-napra változnak, fejlődnek. Ma már mindenki elvárja az Amazonhoz hasonló aznapi kiszállítást, függetlenül attól, hogy milyen termékekről van szó, ahogy az is természetes, hogy egy áruház platformtól és a használt készüléktől függetlenül bárhonnan elérhető legyen.

Napjaink vásárlói hat különböző értékesítési ponton találkoznak egy termékkel mielőtt a valódi tranzakciót lebonyolítanák. Éppen ezért hatalmas kihívást jelent a mai vállalkozások számára ezeknek vevői elvárásoknak megfelelni. Az öt-hat lépcsőből álló vásárlási folyamat alatt könnyű ugyanis elveszíteni a vevőinket, mert bár a modern marketing eszközök széles tárházát kínálják azoknak az eszközöknek, melyekkel felkelthető a célközönség figyelme, a termék kiválasztásának és megrendelésének ideje alatt ugyanilyen könnyen el is veszíthető a vásárló.

Fontos, hogy a tranzakció egésze során a vásárlás gördülékeny és teljesen interaktív legyen. A vevőknek a teljes folyamat során lehetőséget kell biztosítani – a használt platformtól függetlenül -, hogy félúton akár egy teljesen másik terméket válasszanak, ahogy az is hasonlóan alapkövetelmény, hogy akkor fejezhessék be a tranzakciókat, amikor erre valóban készen állnak. De mit tehetünk azért, hogy a vásárlói élmény magával ragadja vevőinket?

Közvetlenül szólítsuk meg a vásárlókat!
Ebben a napról napra változó környezetben az online bolt kialakítása még csak a kezdet. Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a párbeszédre épülő kereskedelem, ami látva az egyes üzenetküldő alkalmazások előretörését egyáltalán nem nevezhető meglepőnek. A felhasználók egyre inkább ezeket a kommunikációs csatornákat részesítik előnyben a hagyományos emaillel szemben, itt azonban elvárják az azonnali visszacsatolást. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!