Mit NEM élhet át az ügyfél? Segítségül hívtuk a Service Design-t.

Mit NEM élhet át az ügyfél? Segítségül hívtuk a Service Design-t.
2020 tavaszán három részes eseménysorozatra hívunk benneteket. Elsőként a Digitális Akadémiáról írunk részletesen, de ismertetőnk végén megmutatjuk a másik két esemény – az Evolution és a Media Hungary konferenciák – alaptematikáit is. Figyelem! Érdemes már most a belépőket megvásárolni! Most a legolcsóbb. Részletek az alábbi cikkben.

"Ha megkérdeztem volna a vásárlókat, mit akarnak, akkor azt mondták volna, egy gyorsabb lovat." Henry Ford

Körülbelül 2012 környékén gyorsult fel a digitális-, kommunikációs és értékesítési eszközök elterjedése. Soha nem látott gyorsasággal és egyszerűséggel tudjuk elérni célcsoportjainkat, vásárlóinkat, fogyasztóinkat. Egyre-másra jelennek meg a valós/kézzelfogható, vagy digitális „Szent Grálnak” hitt eszközök.

Ismerősök, ugye? Programmatic, közösségi média, neuromarketing, érzelemmarketing, tartalom- és natív marketing, big data, influencer marketing, online video, instream, outstream, UX, DX, CRM, mesterséges intelligencia; vagy ez utóbbit nevezzük inkább automatizációnak, vagy – fejlettebb módozatban – machine learningnek.

A vásárlói szokásokat lekövetve a kereskedelem kommunikációs és értékesítési módszerei is folyamatosan változnak. A versenypiac megteremtette és életben tartja az ügyfelek újabb és újabb változó igényeit, mi több, követeléseit, amelyeket ha nem megfelelően elégítünk ki, azonnal elfordulnak és átmennek a versenytárshoz.

Tervezd az élményt! Senki nem megkerülhetetlen. De mindenki elérhető.

Elégítsd ki Te ügyfeled igényeit! Tervezd meg vásárlási élményét! Keresd a módszertant! Moderáld Te a fogyazstód emlékeit! Te magad is tehetsz érte. Vajon mikor és miként tudod vagy van lehetőséged először észlelni, meghatározni a potenciális vásárlónak hitt látogatót webshopodban, weblapodon? Vajon mikor és mi volt az első „touch-point” amivel a potenciális vásárló találkozott és az hozzájárult ahhoz, hogy aztán valóban vásárlóvá váljon? Tudsz gyorsabb lenni nála? Képzeld el, mi lenne, ha képes lennél „megelőzni” őt, s már akkor tudnád, hogy ő lesz a vásárlód, amikor ő még csak az érdeklődési, hezitálási időszakában jár. Még csak ott „téblábol” valamelyik vásárlói út bejáratánál, és neked azért kell tenned, hogy a Te utadra lépjen, a Te értékesítési tölcséreden menjen át... Versenyben vannak a vásárlói utak. (Digitális Akadémia program itt: klikk )

Kreativitás, intuíció és optimalizálás – a végtelenségig. A folyamatos verseny bár kínnak tűnhet, de valójában az hordozza magában a fejlődést. Egy valami nagyon felértékelődött; ez pedig a már közhelyesnek hangzó ügyfélélmény. De vajon ki, milyen élményre vágyik? Melyik élmény mit tud nyújtani? Mi „gyújtva be” valójában? Ahány ember, annyiféle lehet az élményre adott reakció is…

Tervezd meg ügyfeled élményét! Türelmetlenség. Napjainkban egységesen jellemző minden vásárlóra. Megszokták és igénylik is a gyorsaságot. „Adj, uramisten, de most rögtön!”
Digitális Akadémia: Mit NEM élhet át az ügyfél program PDF. formátumban itt

Mennyire szűkítsük például a kiválasztott célcsoportokat? Ki vagy mi biztosítja az élményszerűséget? Mit bízzunk az infuencerekre? Vajon kinél egyszerűbb vásárolni, vagy egy szolgáltatást igénybe venni? Ki hozza ki legolcsóbban és leggyorsabban az árut? A termékek eladása mellett már az élményeket és az addicionális szolgáltatásokat is elvárja a vásárló/fogyasztó. Ügyfélélmény és egyszerűség. Olyan ügyfélélmény-szempontok, amikre a webshoptulajdonos nem is gondolna. A szinte mindig türelmetlen vásárló/fogyasztó idejének leghatékonyabb kihasználása, a figyelemfelkeltéstől a vágyak megszületéséig, a regisztrációtól a fizetésig és a termék átadásáig.

Ha már a regisztrációig eljutottunk a remélt vásárlónkkal – ami lássuk be, ma már nem egy kis teljesítmény –, ne rontsuk el egy túlzottan sok időt igénybe vevő felesleges pop up-os, túlkérdezős, adatgyűjtős regisztrációs adatlap kitöltésével. Ebből lesz aztán az időnek előtti webshop elhagyás, vagy ami még szomorúbb: a már telepakolt kosár otthagyása.

Mi, mint a konferencia szervezői is fontosnak tartjuk a személyre szabottságot, az ügyfelek megértését és emiatt igyekszünk figyelni arra, hogy az egyes célokra (B2B vagy B2C) marketing és az egyes fajtákra (szolgáltatás vagy termék) legyenek külön példák, minták és megoldások.

Nem árt megfontolnunk! Tartsd a kapcsolatot a vásárlást követően is! A termék eladásával, a szolgáltatás teljesítésével NE szakítsd meg a kapcsolatod a vásárlóddal, fogyasztóddal. NE kínáld ezüsttálcán a konkurenseidnek. Légy Te az a segítőkész, aki minden gondjukra megoldást nyújt – így építhetsz örök kapcsolatot és még több konverziót, nem is beszélve az ajánlásokról, amelyeket e magatartásnak köszönhetsz majd. Építs ki velük állandó kapcsolatot, adj számukra addicionális szolgáltatásokat a vásárlást követően is. Bár lehet,hogy csak később vásárol nálad, de mégis: inkább tőlünk kérdezzenek, mert akkor mi válaszolhatunk a kérdésekre. A mi brandünk, üzletünk, a mi általunk épített üzleti közösség jusson először az eszébe, ha termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal közvetlen vagy közvetett kérdésük merülne fel. Pl. sportcipőt vásárolt nálunk? Akkor akár a fájós térdéről is minket kérdezzen. Nem cipőt árulsz? Hidd el, bármely piacon a legelsővé válhatsz, ha megérted az üzenetet – ebben számtalan példával segítünk eseményeinken. A folyamatos kapcsolattartás (amely nem egyenlő a hírlevelek számolatlan kiküldésével) akár közösséget is teremthet, ha tudod, milyen stratégiával vonhatod be azokat, akiknek a profitodat köszönheted. Idegennek érzed ezt a mentalitást? Bízz benne, hogy a konkurensed is – és légy több nála azzal, hogy megvalósítod, amit ő nem mer vagy! Légy te a kreatívabb, a kitartóbb – a Digitális Akadémián ezt a mentalitást is magadba szívhatod. Mert 2020-ban máshogy nem is érdemes jelen lenni a piacon. A kreativitás, az ötlet alapos kidolgozása, a teljesítmény, a lehetetlenre adott válasz hosszú távon az egyik legjobb versenyeszközünkké kell, hogy váljon.. és persze mindezeknél segítségedre lehetnek a szoftverek (Lead Nurture-ing és Upselling szoftverek tömkelege, és a CRM megoldások...).

Ügyfélérzékenység és intuíció.
Minden fentebb leírt gondolat egy egészet, egy egységet alkot.

Lásd egyben az egészet. Mi kell ehhez? Holisztikus látásmód és tervezés, tervezés, tervezés.

A vásárlói utak kérdésekkel vannak kikövezve. A végtelen számú lehetséges kérdés közül melyik lesz a céljaink szempontjából leginkább releváns? Adatokra, intuícióra, tervekre és módszerekre van szükségünk. Ki kell tudnunk alakítani egy holisztikus látásmódot. Távolodni és rálátni. A jó hír az, hogy mint minden más, ez is megtanulható. Meg kell tudnunk fogalmazni a legjobb kérdéseket. Például: hova tegyük a mérőpontokat? Mikor, mennyire célozzunk? Mennyi és milyen adatra van szükségünk? Mikor, mennyi tévés szpotra van szükségünk? Mikor, mit posztoljunk a közösségi médiában? Mikor mire érzékeny a különböző attitűdű fogyasztónk, vásárlónk? Hányszor mutassuk például a bannert, hogy az hatékony legyen, de ne idegesítő? Milyen eseményt szervezzünk fogyasztónk számára? Mire mennyi időt „kérjünk” az ügyféltől? Hogyan mérhetünk a … mit is?

Megszületett tehát „a nagy tervezés” igénye. De hogyan kell megtervezni magát a tervezést? Miként tervezzük meg a módszertanok meghatározásának és összekapcsolásának módszertanát? Kiket vonjunk be a módszertanok kiválasztásába? Mikor és hogyan kell szakértőt, ügynökséget, beszállítót választanunk?

Módszertanok és tervezés, speciálisan saját üzletünkre profilozva. Van közös képlet?

Gyere el a február 12-én megrendezésre kerülő Digitális Akadémiára és tanuljunk együtt.

Arra törekszünk, hogy amennyire csak lehetséges, az előadásaink személyre, üzletre és problémára szabottak legyenek.

A Digitális Akadémián hallottak arra is jók lesznek, hogy együttműködő partnereiddel – például ügynökségekkel, az egyes részterületek szakértőivel – jobban megértsétek egymást, kérdéseidet jobban tud számukra megfogalmazni és válaszaikat is jobban átlásd.

Előadóinkat kifejezetten szakmai előadások megtartására kértük fel, az Akadémián értékesítési célú prezentációkat nem hallhatsz majd. Szakértőink munkájukért, felkészülésükért tiszteletdíjban részesülnek.

...és ez csak az út kezdete! A Digitális Akadémián elhangzottak alapján az Evolution és a Media Hungary konferenciákon tovább vizsgáljuk az egyes hirdetési- és értékesítési eszközöket.

2020 első félében egy csodálatos három részes útra hívunk benneteket.

I. Digitális Akadémia – mottó: Mit él át az ügyfél?
Módszertanok és tervezés, speciálisan saját üzletünkre profilozva.
Időpontja: 2020. február 12.

II. Evolution – mottó: Mindenki megkerülhető
Időpontja: 2020. március 11.

III. Média Hungary 25! – mottó: Mindenki elérhető
Időpontja: 2020. május 19-20.

A fenti események egymástól függetlenül is látogathatók, de egymást követő, tematikailag is összefonódó egységet alkotnak majd.

Figyelem! Érdemes már az idén megvenni a belépődet. Mindhárom eseményre eljuthatsz „Koránkelők” kedvezményes belépőjeggyel. Megveheted őket együtt most, de megveheted az aktuális eseményen is. (természetesen ez a kedvezmény az adott rendezvény látogatói számára él, tehát fizikailag is meg kell jelenned, a jegyed pedig nem átruházható.)

Gyere el a Digitális Akadémiára, és már a helyszínen vásárold meg kedvezményes Koránkelők belépőd az Evolution és a Media Hungary eseményekre is!

Legyen a 2020-as éved a tudásod építéséé – találkozzunk tavasszal mindhárom eseményen!

Tisztelettel: Csermely Ákos

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

Producer, konferenciaszervező, álmodozó.Életpálya évszámokban, utána meg a sztori1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) 1990–1996 …