
Az e-kereskedelem és az online szolgáltatások többsége 1-2 százalékos hatékonysággal képes konvertálni látogatóit. Ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból 1-2 válik vásárlóvá, ami láthatóan elég alacsony arány. Hiába a jól tervezett weboldal, ha az emberek többsége csak informálódni szeretne, hiába a sok hirdetés, ha kevés belőle a valódi vásárlás.
A legfontosabb szempontok, amelyekkel javítani lehet a hatékonyságot: a content (információ), a usability és az ergonomia. A tartalom, - a content - amely a vásárlót oda vonzza, a usability - a használhatóság - segíti az eligazodást az áruk között és az ergonomia gondosan tervezett keretek közé tereli a vásárlási folyamatot. Ha ezek közül bármelyik gyengén működik, akkor rengeteg látogatotót veszíthetünk.
Hasznosak lehetnek azon kiegészítő szolgáltatások, amelyek az oldalon szólítják meg a felhasználót, aktív vagy passzív módon. A passzív mód a különböző reklámok, akciók és irányító információk elhelyezése. Az aktív megoldások a különféle chat alkalmazások, a felhasználó dinamikus monitorozása, azonnali a szokás alapú ajánlók.
A felhasználó támogatásnak nem csupán a vásárlási csatornában kell komplex támogatást nyújtani, a távozni szándékozókat is után kell követni. Az utóbbi talán még fontosabbnak is mondható, hiszen belőlük még válhat vásárló és ezért nagyon fontos, hogy elégedetten távozzanak, akkor is, ha nem vásároltak.
A távozókat gyüjthetjük feliratkozóként a későbbi akcióinkhoz, megkérdezhetjük véleményüket, illetve kikérdezhetjük szokásaikról. Ezt elmulasztva sokat veszíthetünk, hiszen a visszajelezésekből tovább javíthatjuk a szolgáltatásainkat.
A mellékelt inforagfikában a legjobb integrálható shopping cart megoldások találhatók, összehasonlítva egymással.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!