A 30 fokokhoz közeli hőmérséklet megjelenésével kétszer annyian kerestek rá a mobil légkondicionálókra légkonditisztítókra és párátlanítókra az elmúlt hetekhez képest az Árukereső.hu-n. Ráadásul több mint 80%-kal nagyobb volt az érdeklődés a ventilátorokra és párologtatókra. Az ugróvárak (76%), a medencepumpák (61%), a medencefűtők (48%) és a medencetisztító szerek (52%) is bekerültek a keresett termékek közé.
A magyaroknál azonban felbukkant a projektor is, ami jó lehet egy nyári esti kerti mozizáshoz is, de tökéletes élményt nyújt a foci EB meccsnézésreire. Horvátországban még nagyobb, 60%-os érdeklődés övezte az ilyen készülékeket. Ott a keresésekben a gyerekmedencék domináltak több mint 15-szörös ugrással, de a férfi túracipők is 2,5-szer népszerűbbek voltak most, mint az előző időszakban. Leginkább a szerbek keresték a projektorokat, ahol közel 80%-os ugrás volt tapasztalható. A szép idő ott is uralta az érdeklődést: a gyerek papucsok és szandálok (210%), a SUP deszkák (104%) és a medencék (85%). Szerbiában a labdarúgáshoz kapcsolódó, szurkolói mezek is bekerültek a top áruk közé, közel 44%-os növekedéssel.
A mezek a szlovéneket is foglalkoztatták, ahol közel 70%-kal volt nagyobb az érdeklődés az Árukereső.hu adatai szerint. Szomszédaink egyébként majdnem kétszer annyit kerestek női futócipőkre, és 31-36%-kal többet kerestek átlagos, férfi és női lábbeliket. A hoki bajnokságot épp kiheverő Csehországban az EB-hangulat talán még nem köszöntött be, de a mikroszkópok iránti érdeklődés annál inkább: négyszer annyit kutatták ezeket a termékeket. A jégkorongmezeknél 30%-os növekedés volt, és a sporthoz szükséges vitaminok (131%) és étrendkiegészítők (48%) is foglalkoztatták az embereket.
Szlovákiában feltételezhetően a gyereknap tartotta lázban az embereket, ugyanis a 3D-s puzzle-ök iránti érdeklődést majdnem 20-szoros növekedés jellemezte, míg a játék- és állatfigurákat kétszeres. Bulgária sem ég focilázban, ami érthető, ugyanis ők nem jutottak be a bajnokságra. Helyette azonban a pihenés és a nyaralás érdekli inkább őket, ugyanis a napágyak keresései több mint ötszörösére nőttek.
Az Árukereső.hu számai rávilágítanak arra, hogy milyen hatással vannak a fogyasztókra a nemrég elmúlt vagy épp közelgő események. Nagy eséllyel még jobban átrendeződnek majd a termékek a focibajnokság közeledtével, illetve annak függvényében, hogy épp melyik ország áll nyerésre.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!