Még több e-kereskedelmi funkcióval bővül a Pinterest

Még több e-kereskedelmi funkcióval bővül a Pinterest
A közösségimédia-alkalmazás egyre több országban élesíti az appon belüli vásárlást elősegítő funkciókat, valamint rendszeresen jelentenek be hasonló célú újításokat.

A Pinterest, amely eredetileg képmegosztásra, inspiráció gyűjtésre alkalmas platform, az elmúlt években több e-kereskedelemmel, online vásárlással kapcsolatos funkciót vezetett be, vagy vett részt hasonló együttműködésekben - írja a Kosárérték. Ezek kiterjesztéséről számoltak be egy június 7-i sajtóközleményükben, amely szerint a közvetlen vásárlás és a kamerás keresés lehetőségét elérhetővé tették Franciaországban, Németországban, Ausztráliában és Kanadában is.

Emellett egy teljesen új típusú funkcióként jelenik meg az appban a Bevásárlólista (Shopping list). Ez a már meglévő “Mentés” lehetőséghez fog hasonlítani, azzal a különbséggel, hogy a “Bevásárlólistához adás” gombra kattintva mindig ugyanazt a listát bővítjük további termékekkel, mentéskor pedig mi döntjük el, melyik mappát választjuk erre a célra. A funkció fejlesztése többek között azért volt indokolt, mert a Pinterest idén májusi belső adatai szerint a felhasználók több mint hétszer nagyobb valószínűséggel vásárolnak korábban már mentett termékeket.

A felhasználók értesítést is fognak kapni arról, ha az általuk bevásárló listára helyezett termékek valamelyikének csökkent az ára. A Shopping list először az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban válik elérhetővé, majd még ebben az évben megjelenik Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban és Németországban.

A képmegosztó alkalmazás legújabb fejlesztései azonban nem csak a vásárlói tevékenységet érintik, hanem az eladóit is. Az Ellenőrzött Kereskedői Program (Verified Merchant Program) keretein belül a vásárlói bizalmat egyértelműen növelő, jellegzetes kék pipát kapja a neve mellé minden olyan márka, amely megfelel a Pinterest által meghatározott minőségi feltételeknek. Az elbírálás során az adott brand termékei, hivatalos webes felületei, valamint a vásárlói visszajelzések is értékelésre kerülnek. A funkció már eddig is létezett, jelenleg az Egyesült Királyságban, Kanadában, Ausztráliában, Franciaországban és Németországban élesítették.

Az appban történő vásárlás lehetőségének bevezetését azzal a UX módosítással is hangsúlyozzák, miszerint mobil nézetben a Shop tab elérhető válik a kereskedői profil felső, sticky sávjában a jelenlegi “Létrehozva” és “Mentve” tabek mellett. A Shop, vagy Vásárlás tab nyitólapját lehetőség van személyre szabni: termékcsoportokat, termékkategóriákat és dinamikus ajánlásokat is létre lehet hozni és ezáltal kiemelni.

Végül pedig: a termék tagelés segítségével az eladók különböző inspirációs képeken jelölhetik meg az általuk kínált darabokat. Ez a funkció hasonló módon működik az Instagram “boltokban” is. A fenti két funkciót a közelmúltban Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban és Németországban is bevezették.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!