Lassul az e-kereskedelem növekedése Európában

Lassul az e-kereskedelem növekedése Európában
Egy nemrégiben közzétett kutatás szerint 2021-ben mintegy 13 százalékkal növekedett az öreg kontinensen az e-kereskedelem által generált forgalom. Idén ugyan kisebb, ám még mindig kétszámjegyű bővülést várnak. Intő jel lehet azonban, hogy míg az eladott termékek összértéke jelentős növekedést mutatott, a vásárlók számában némi visszaesés tapasztalható.

Ez persze korántsem meglepő annak a fényében, hogy a bázisév 2020 volt, amelyben a nemzetállami kijárási korlátozások bevezetésének következtében a vásárlók számának óriási növekedése volt jellemző - írja a kosarertek.hu.

Az EuroCommerce és az Ecommerce News Europe magazin megbízásából készült elemzés jól mutatja, hogy mekkora fejlődésnek indult a szektor 2020-ban, amelyet mára már inkább a nyugalmi állapot és a lassuló növekedés stabilitása jellemez.

Az Amszterdami Egyetem Alkalmazott Tudományok Tanszékének üzleti kutatásokkal foglalkozó központja által készített kutatás 37 európai ország, köztük hazánk e-kereskedelmi adatainak elemzésével készült, és legfőbb megállapítása az, hogy 2022-ben valószínűleg továbbra is kétszámjegyű, bár lassuló növekedésre számíthat a szektor.

A 2021-es összforgalom az e-kereskedelemben és a vizsgált európai országokban mintegy 718 milliárd euró volt, amely idén várhatóan 797 milliárdra növekszik majd. Ez mintegy 11 százalékos további bővülést jelent, a tavalyi 13 százalékoshoz képest.

Bár alacsony a vásárlók számának csökkenése, mégis azt jelzi, hogy a globális infláció elszabadulása és az európai háborús helyzet miatt az emberek elkezdték visszafogni költéseiket. Míg 2020 során az európai internetezők mintegy 74 százaléka vásárolt elektronikusan, addig 2021-ben ez az arány 73 százalék volt. Nagy általánosságban azonban elmondható, hogy a pandémia előttihez képest nagyobb arányban használjuk az e-kereskedők szolgáltatásait, és az online kereskedelem elterjedtsége és elfogadottsága az észak-európai országokban a legnagyobb.

Az északi államok lakói közül az internetezők 86 százaléka vásárol online, amíg Nyugat-Európában ez az arány 84 százalék. A legtöbb internetes vásárló Hollandiában van, ahol a felhasználók 94 százaléka vásárolt az interneten 2021-ben, őket Norvégia és Dánia követi, ahol ugyanez a mutató 92 százalék. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!