Közép-Kelet-Európa az optimális exportcélpont a magyar webáruházak számára

Közép-Kelet-Európa az optimális exportcélpont a magyar webáruházak számára
A magyar webáruházak jelentősen bővülhetnének, ha a szomszédos országokba kezdnének exportálni, ahol az online piacok nem telítettek - véli a Frisbo nemzetközi e-logisztikai vállalat. A sikerhez azonban el kell felejteniük a külföldi üzletkötés régi szokásait.

„Az európai online eladók kilencven százaléka nem tud határokon átnyúlóan értékesíteni, és ugyanez igaz a magyarokra is.” - mondja Bogdan Colceriu, a Frisbo, a legnagyobb közép-kelet-európai lefedettséggel rendelkező e-logisztikai cég, vezérigazgatója. A legtöbben úgy gondolják, hogy a határokon átnyúló értékesítés túl drága, a webáruházak nem képesek másnapra szállítani - ami egyre fontosabb követelmény a vásárlók részéről, - a helyi visszaküldési cím hiánya pedig csökkenti a konverziós arányt.

Bogdan Colceriu

“És ez mind igaz - mondja Bogdan Colceriu -, ha a webshopok a saját országukból próbálnak teljesíteni. A nemzetközi másnapi kiszállítás költsége akár tízszerese is lehet a helyi szállításhoz képest. Megoldást nyúthat egy helyi raktár használata, de ha valaki sok országba exportál, akkor a folyamat hosszú és költséges lehet."

Nem csoda, hogy a legtöbb online áruház visszariad ettől a kihívástól. Pedig ezzel egy olyan piacot veszítenek el, amely potenciálisan több mint 400-szorosa a magyar helyi piacnak. Az európai e-kereskedelmi piac értéke 720 milliárd euró, és évente minimum 5%-kal nő.

Nézzék csak meg a visegrádi országokat!” - kezdi Bogdan Colceriu – „Csehország 10,7 millió lakosának 68%-a vásárol online és az e-kereskedelmi piac értéke 4 milliárd euró, évi 16%-os növekedéssel. Szlovákia 5 milliós lakosságának 59%-a vásárol online, az e-kereskedelmi piac évről évre 10%-kal nő, Lengyelország 37,9 milliós lakosságának pedig 63%-a szokott online vásárolni, a lengyel e-kereskedelmi piac értéke 12 milliárd euró és évente 33%-kal nő. Csak ebben a 3 országban több mint 34 millió online vásárló van, akik potenciális célpontjai a magyar termékeknek.

Ahhoz azonban, hogy sikeresek legyenek a külföldi piacokon, az e-kereskedelmi cégeknek el kell felejteniük a régi szokásokat, és nem a saját hazájukból kell megpróbálniuk teljesíteni. Megfelelő exporttervvel, stabil logisztikával és erős marketinggel kell rendelkezniük, hiszen ismeretlen pályán versenyeznek. A legjobb, ha egy nemzetközi fulfillment cégre támaszkodnak, amely átveszi a piacközi logisztika terhét.

"Itt az ideje, hogy a magyar cégek felismerjék a régióban rejlő lehetőségeket, másképp gondolkodjanak és megtalálják a módját, hogy kiszolgálják a termékeikre kíváncsi több tízmillió vásárlót. A piacuk a határokon túl van." - mondja a Frisbo vezérigazgatója.

Háttérinformáció:

E-fulfillment:
Az e-fulfillment az a szolgáltatás, amelynek révén egy szolgáltató átveszi a megrendelések teljesítésének teljes folyamatát egy webáruház nevében, a raktározástól kezdve a megrendelések felvételén át a csomagolásig és a kiszállításig vagy akár a weboldal kezeléséig, a rendszerek felhőalapú menedzsmentje, a jelentéstétel és a megrendelések nyomon követése alapján. Az e-fulfillment kiszervezésének fontos előnye a működési költségek jelentős csökkentése "

Frisbo:
A Frisbo Közép- és Kelet-Európa legnagyobb lefedettséggel rendelkező intelligens e-fulfillment platformja, amely innovatív üzleti modell keretében kínálja az online megrendelések tárolását, feldolgozását, számlázását, csomagolását és kiszállítását. A 2014-ben indított Frisbo a megrendelések és készletek felhőalapú kezelését alkalmazza, azonosítja a különböző logisztikai szolgáltatók kihasználatlan feldolgozási és tárolási képességeit, és zökkenőmentesen és automatikusan összehangolja azokat a különböző eladók tárolási és szállítási igényeivel. Ez csökkenti a logisztikai és szállítási költségeket, rugalmasabbá teszi az ellátási láncokat, és képes csökkenteni a logisztika szén-dioxid-kibocsátását. A Frisbo 8 országban 15 raktárból álló hálózattal rendelkezik és 16 országba kínál másnapi kiszállítást. A vállalat bevétele 2020-ban elérte a 980.208 eurót, a Vestbee a Frisbót a közép- és kelet-európai top10 startup vállalkozás egyikeként ismerte el.

Bogdan Colceriu, a Frisbo vezérigazgatója:
Bogdan Colceriu több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik a román startup szcéna területén, egyrészt mint Románia vezető video streaming szolgáltatása, a Trilulilu és Románia legnagyobb online könyvesboltja, az Okian társalapítója, másrészt mint Románia első pre-seed fázisra fókuszáló start-up accelerátora, a Risky Business társalapítója.  Bogdan jelenleg a Frisbo európai terjeszkedésén keresztül alakítja át a logisztikai piacot.

További információ:

zsofia.lakatos@emeraldpr.hu

https://www.frisbo.eu/

https://www.frisbo.hu/

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: e-commerce