Kkv-knak szóló szolgáltatással támad Amerikában az Alibaba

Kkv-knak szóló szolgáltatással támad Amerikában az Alibaba
A kínai e-kereskedelmi óriás hazai pályáján próbálja lenyomni a nagy rivális Amazont.

Az amerikai kis- és középvállalkozásokat segítő digitális logisztikai és finanszírozási szolgáltatások bevezetését jelentette be a kínai Alibaba e-kereskedelmi óriás, amely ma már nagyon komolyan veszi a terjeszkedést az Egyesült Államokban – írja a Kosárérték. A cikk hozzáteszi, virtuális kereskedelmi kiállításokat is szerveznek, hogy összekössék a kínai gyártókat az amerikai kereskedőkkel, sőt, hamarosan Európában is elindulhatnak az új digitális szolgáltatások.

Az Alibaba Freight névre keresztelt logisztikai platformja természetesen a koronavírus-világjárvány negatív gazdasági hatásainak mérséklésére jön létre – a vállalati kommunikáció szerint. Valójában már korábban is bőven voltak jelei, hogy a kínai cég saját pályáján támadja le az Amazont. A 2019-es Singles Day fesztiválon már az ötödik legfontosabb piac volt az USA számukra.

Igen jelentős előrelépés az árufuvarozás megszervezése szempontjából, hogy az beépül a legnagyobb B2B piactér platformjába – mondta John Caplan, az Alibaba.com észak-amerikai és európai elnöke a cég sajtótájékoztatóján. Hozzátette: megrendelő meg tudja választani nemcsak a fuvarozót és a szállítás típusát, de kijelölheti a kikötőket is, ahol a rakomány átutazik.

A program lehetőséget ad a kisebb kereskedőknek, hogy a különböző nemzetközi fuvarozási lehetőségek költségeit összehasonlítsák vízen és levegőben – mindezt az Alibaba e-kereskedelmi platformján belül. Az Alibaba közlése szerint az összehasonlítás után a szállítási módokat rögtön meg is lehet rendelni, a szállítmányok pedig valós időben online követhetők, sőt, lehetőség van több szállítmány összevonására is. Így átláthatóbb lesz a szállítás és csökkenthetők a logisztikai és adminisztrációs költségek.

A Freight egyébként pilot fázisban már hónapok óta működik, és folyamatosan válik elérhetővé az Alibaba platformját használó vásárlók számára, elsőként az Egyesült Államokban.

A teljes cikk a Kosárérték oldalán olvasható.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!