
Egy egyszerű online keresés során számtalan inspirációra bukkanhatunk, amit könnyen a webáruházunk javára fordíthatunk. Ezek között nem feltétlenül az online megjelenésre és működésre vonatkozó tanácsok közül mazsolázhat az arra fogékony olvasó, hanem bizony gyakran logisztikai, illetve a digitális téren kívül eső innovációs lehetőségek sűrűjében veszhetünk el arra az időre, amíg fejlesztésen gondolkodunk.
A következő néhány bekezdés nem ezeket a lehetőségeket veszi számba, habár mindenképpen szánjunk erre is időt! Elsősorban azokat a módosítási opciókat helyezi górcső alá, amivel oldalunk látogatóit próbáljuk a vásárlás felszabadító hatást nyújtó mezőjére terelni.
Amikor az “F word” szalonképes
Ha egy angol anyanyelvű országba látogatunk vagy ott élünk, ajánlatos elkerülni annak a bizonyos “F betűs” kifejezésnek a használatát. Ellenben, amikor egy online megjelenés elkészítésére kerül a sor, már közel sem olyan pejoratív az alkalmazása. Konkrétan egy mintát kell elképzelni, ami egy honlap megnyitását követően rajzolódik ki annak szem általi feltérképezése folyamán. Kutatások szerint először a felső soron fut végig a tekintetünk, a következő alkalommal azonban már nem jut a végéig. Ezt követően pedig jellemző, hogy simán csak vertikálisan, a bal felső sarokból a bal alsóig szaladunk át a szöveges tartalmon.
Ott, ahol nem az írás dominál, érdemesebb a Z-mintát alkalmazni.
Webáruház tulajdonosként hogyan tudunk ebből a tudásból profitálni? F-minta applikálása esetén inkább célszerű többek között termékleírásokban gondolkozni, ahol többnyire szöveggel kell dolgozni. Szinte észrevétlenül bele lehet azonban csúszni ilyen formulák igénybevételével az unalmasság csapdájába, ezért képekkel, grafikai elemekkel törjük meg a karakterek végtelen folyamát!
Egyetlen kritikus elemet viszont mindenképpen vegyünk figyelembe! Ezek a minták nem olvasásra, hanem néhány másodperces szkennelésre vonatkoznak, amíg áttekintjük az oldal struktúráját. Ezért görcsösen ne kapaszkodjunk ebbe a támpontba, viszont szerkezetileg feltétlenül használjuk! Ez a tagoláson kívül a bal oldalon függőlegesen futó bullet pointok kiemelését kéri általában.
Mielőtt “végleg” elmegyek
Egy weboldalnak, legyen az akár webáruház vagy bármilyen más funkcióval ellátott portál, gyakran kelthet bizonytalanságot a használata. Sajnos, az egyre több online eszköz sem feltétlenül garancia arra, hogy e bizonytalanságok, és az oldalelhagyások okát pontosan meg tudjuk határozni.
Egy hőtérkép működtetése persze felfedhet technikai problémákat, elakadásokat, de arra kevésbé tud egzakt választ adni számunkra, ha a webáruházunk böngészése közben lassan el kell indulni a gyerekekért az iskolába, esetleg az az ajánlat, amit felkínáltunk neki, nem nyeri el a tetszését. Erre egy kevésbé analitikus megoldást nyújthat egy oldal bezárásakor felugró pop-up ablak, ahol egyszerűen megkérdezhetjük a távozás okát, ha pedig konkrét árakat tartalmazó oldalnál választaná a felhasználó a rövidebb utat, egy kupont felajánlani a megtartás érdekében abszolút nem számít ördögtől valónak. Bátran éljünk ezzel az eszközzel, nézzünk szét a piacon, és a legérzékenyebb oldalakra, ahonnan nagyon fájó belegondolni oldalunk elhagyásába, helyezzünk ki ilyen felugró ablakokat!
Olvasd el a teljes cikket ide kattintva!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!